کد خبر:17761
پ

 مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خروج لاستیک سواری از شمول قیمت‌گذاری و واگذاری آن به واحدهای تولیدی کاهش اختلاف قیمت بازار آزاد را به دنبال داشت.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «صدیف بیک زاده» گفت: سامانه جامع تجارت با هدف شفاف‌سازی، تسهیل و تسریع تجارت، روند تشخیص مجوزهای الزامی، و سیستمی کردن پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی، راه اندازی شده و طبق قانون مبارزه با قاچاق و ارز  همه دستگاه ها مکلف هستند با این سامانه همکاری کنند.

 

وی با بیان اینکه نرخ گذاری لاستیک براساس ضوابط قیمت گذاری هیأت تعیین و تثبیت و توسط واحدهای تولیدی انجام می گیرد، افزود: با این تصمیم قیمت بازار آزاد لاستیک سواری کاهش یافته، و ضمن افزایش سهم تولیدکنندگان از قیمت بازار، واحدهای تولیدی می توانند متناسب با هزینه‌های تولید افزایش یافته، ادامه تولید داشته باشند.

 

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اختلاف صد درصدی قیمت بازار و مصوب لاستیک سواری که این افزایش نه نصیب تولیدکنندگان و نه واردکنندگان می شد، کارگروه تنظیم بازار تصمیم گرفت که لاستیک سواری از شمول قیمت گذاری با رعایت ضوابط آن خارج شود.

 

 

گفتنی است: پیش از این مصوب شد تا لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری شوند./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید