کد خبر:17764
پ

رییس جمهور ضمن سپاسگزاری و تشکر ویژه از ملت ایران بابت مقاومت در برابر دشمنان گفت: ملت ایران برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود. ما دو دفاع مقدس داشتیم، یکی دفاع مقدس ۸ ساله برابر صدامیان و دیگر دفاع مقدس مقابل جنگ اقتصادی ترامپیان که در هر دو جنگ موفق و پیروز شدیم.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه آمریکا باید اشتباهات گذشته و سیاست‌های نادرست ترامپ را جبران کند، گفت: ما امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم‌هایش سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی ترامپ را به صراحت محکوم کند و سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول ۴ سال اعمال کرد را جبران کند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست حتمی دشمن در جنگ اقتصادی در دوران ترامپیسم است، اضافه کرد: عوامل شکست ترامپ سیاست‌های غلط خارجی‌اش ، سیاست‌های غلط بهداشتی ، اقدام نژادپرستانه اش و غیرقابل اعتماد بودن برای همه بود لذا هم برای خارج و هم برای داخل انسان خوبی نبود.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت آتی آمریکا در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد، باید کارهای بزرگی را انجام بدهد و بتواند تا حدی اشتباهات گذشته را جبران کند، ادامه داد: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی را پایان دوره ترامپیسم است و امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم‌هایش سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی ترامپ را به صراحت محکوم و سیاست‌های نادرست آن را جبران کند.

 

روحانی با بیان اینکه ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند و هم ما به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردیم، هم آمریکا به ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردد، گفت: این می‌تواند حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر بدهد و بعد مراحل بعدی را می‌شود در بخش‌های مختلف ادامه داد.

 

وی اظهار داشت: آدمی که امروز حرف می‌زند آیا یک ثانیه بعد به آن عمل می‌کند یا بلافاصله با توییتر بعدی راه و مسیر دیگری را انتخاب می‌کند  او مسیر عوام فریبانه و پوپولیستی را ادامه داد و خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و سر مردم منطقه کوتاه شد.

 

وی با بیان اینکه در جنگ نخست ملت ما تنها مقابل شرق و غرب قرار گرفته بود و با استقامت توانست به پیروزی دست یابد و در جنگ دوم هم تنها بودیم و کسی ما را یاری نکرد، افزود: این سربازان خط مقدم جبهه مقدس اقتصاد، کشاورزان کارگران، صادر کنندگان و مردم بودند که مقاومت و ایستادگی کردند و ما را به پیروزی رساندند.

 

رییس جمهور با بیان اینکه گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند باز شود ملت بزرگ ایران با مقاومت بزرگ خودش این دستاورد را در صحنه بین‌المللی امروز مشاهده می‌کند، اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها ما تأکید کردیم تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام، تعهدات بین المللی دربرابر تعهدات بین المللی است./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید