کد خبر:17873
پ

رئیس‌جمهور پس از افتتاح طرح پتروشیمی لردگان گفت: سه وزیر نفت، صمت و جهاد کشاورزی تلاش خود را انجام دهند و هرچه سریعتر طرح خود در جهش تولید را به ستاد اقتصادی دولت بیاورند تا تصویب کنیم و سریعتر اجرایی شود.

 

به گزارش روزانه نیوز حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از چند طرح بزرگ نفتی، گازی و پتروشیمی افزود: سه وزیر نفت، صمت و جهاد کشاورزی تلاش خود را انجام دهند و هرچه سریعتر طرح خود را به ستاد اقتصادی دولت بیاورند تا تصویب کنیم و سریعتر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ ظرف سه‌، چهار سال می‌تواند کل سرمایه‌اش را برگرداند و اگر سالانه ۲۴۰ میلیون دلار درآمد این پروژه بزرگ باشد، طی سه سال کل سرمایه‌گذاری برمی‌گردد، اضافه کرد: این موضوع برای مردم و سرمایه‌گذاران قابل اهمیت است که یک طرح عظیم صنعتی که رقمی بالای ۸۰۰ میلیون دلار برای آن خرج شده است که بتواند ظرف چند سال کل هزینه‌ها را برگرداند و سود قابل ملاحظه‌ای هم داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: نکته ای که مقام معظم رهبری روز سه‌شنبه بر آن تاکید کردند این بود که باید در جهش تولید سه اقدم مهم در مساله خودروسازی، صنعت نفت و نهاده های دامی انجام شود.

رئیس‌جمهور گفت: ۸۰ درصد پرسنلی که الان برای تکمیل پروژه تلاش می‌کنند و بعدا برای اداره آن فعال خواهند بود، بومی هستند. این بسیار مهم است ما بتوانیم برای پروژه بزرگی که در یک استان فعال می‌شود، از نیروهای بومی آن استان استفاده کنیم.

 

روحانی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی لردگان می‌تواند تحول خوبی در اشتغال و زندگی مردم بوجود بیاورد، ادامه داد: لردگان در استان چهارمحال بختیاری جزو اولین شهرهایی بود که من در سال ۹۲ برای تبلیغات انتخاباتی به آنجا رفتم و مردم استقبال بسیار خوبی کردند و در مسجد جمع شدند و من خاطرات خوش آن روز را همواره به یاد دارم. استانی سرسبز و آباد که می تواند بزرگترین قطب گردشگری طبیعی ما در کشور باشد./مهر

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید