کد خبر:17943
پ

 فرماندهان ارتش در پیام‌های جداگانه ضمن تبریک روز نیروی دریایی تاکید کردند: این نیرو عمق استراتژیک ایران اسلامی فراتر از هر خط و مرزی تمامی اقیانوس‌ها و پهنه‌های آبی جهان را درنوردیده است و پیام صلح، اقتدار و آمادگی ملت را مخابره کرده است.

 

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی ارتش، فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی و هوایی به مناسبت فرارسیدن هفتم آذر ماه سالروز دلاورمردی‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش در پیام هایی جداگانه این روز را به امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده این نیرو تبریک گفتند.

 

در متن پیام  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش آمده است: هفتم آذرماه هر سال یادآور رشادت ها، دلاوری ها و پیروزی مقتدرانه سفیدپوشان نیروی دریایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران بر پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی کشورهای منطقه، آواکس ها و ماهواره های کشورهای استکباری و ارتش تا بن دندان مسلح بعثی است‌ که تلألو درخشش مرواریدی آن بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ثبت شده است.

 

در ادامه این پیام آمده است: حماسه آفرینی‌های ماندگار کارکنان شجاع ناوچه موشک انداز «پیکان» که با انهدام بزرگترین پایانه های صدور نفت منطقه و از کار انداختن تمام توان رزمی نیروی دریایی ارتش بعثی، برگ زرین اقتدار، شجاعت و ذکاوت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. اکنون به همت دلاورمردان و تکاوران نیروی دریایی ارتش، عمق استراتژیک ایران اسلامی فراتر از هر خط و مرزی تمامی اقیانوس‌ها و پهنه‌های آبی جهان را درنوردیده است و پیام صلح، اقتدار و آمادگی ملت سرافرازمان را به جهانیان مخابره کرده است.

 

در متن پیام امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش آمده است: مردان دریادل ارتش سربلند ما از کدام کشور جوشان، جز عاشورا برخاسته اند این چنین خروشان، دل به دریاهای غیرت و غربت زده و راز این تدام و تلاطم شکوهمند را از کدام سوره بی سر، جز سوره سرخ کربلا به گوش جان شنیده اند که این سان سرباز ملتند؟ پاسخ این پرسش را باید در هفتم آذرماه جستجو کرد.

 

در ادامه این پیام آمده است: روزی که دریادلان سرزمین مادری مان بر خط موج، با هجای جان، حماسه اوج و عروج را سروده‌اند و اینک خون روشن شان  اقیانو س های آرام در جغرافیای جرأت عباسی ایرانیان است.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش در این پیام آورده است: فرا رسیدن هفتم آذر ماه که یادآور میثاق به خون نوشته نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر صحیفه خلیج تا همیشه فارس برای حفاظت از مرزهای جغرافیایی و باورهای مکتبی و آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) است را تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم گام‌های همت‌تان در مسیر مرزبانی میراث خونین کفنان شهر شهادت و رشادت، در سایه ممدود آفتاب حضرت ولی عصر(عج) و دعای مجیب فرمانده فاطمی سرشتمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) پا برجا و استوار باشد. ان شاءالله.

 

در متن پیام امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز آمده است:  نیروی دریایی تلاقی اراده و باور برای خلق شور و حماسه است. آوردگاه مردان رزم و دریا که به سان صخره موج را به سخره می‌گیرند و به عرصه‌های نور بی تاب و بی آرام به اقطاب عالم به فرمان قطب عالم رهسپارند تا دست های آلوده را از تعرض به عصمت ایمان و قداست میهن کوتاه سازند و گوهر امنیت و اقتدار را به ارمغان آورند.

 

در ادامه این پیام آمده است: قدرت بازدارندگی و دفاع نیروی دریایی کشورمان به عنوان نقطه اعتماد و اطمینان ملت ایران لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار در منطقه راهبردی خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان است و آوازه این قدرت در اقصی نقاط عالم طنین‌انداز شده است و دوست و دشمن بر این حقیقت انکارناپذیر اذعان دارند.

 

به گزارش ایرنا، امام خمینی قدس سره به مناسبت رشادت‌ها و دلاور مردی‌های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب‌های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه کردن نیروی دریایی دشمن بعثی، هفتم آذر  را روز نیروی دریایی ارتش نام گذاشت تا همه ساله حماسه با شکوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید