کد خبر:18148
پ

 مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر با تاکید بر اینکه صنعت برق مصمم به پیاده‌سازی دولت الکترونیک است، گفت: نزدیک به ۴۰ خدمت صنعت برق مانند استعلام‌های برقی، درخواست انشعاب، مشترک جدید و … به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

 

به گزارش روزانه نیوز «هادی مدقق»با بیان اینکه مشترکان می‌توانند از طریق درگاه‌های خدمات الکترونیک، اپلیکیشن “برق من” در کافه بازار و پایگاه‌های اطلاع رسانی شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور خدمات مورد نیاز خود را غیرحضوری دریافت کنند، افزود: ارائه خدمات غیرحضوری برق که از امسال اجرایی شده یکی دیگر از گام‌هایی است که صنعت برق با هدف تحول دیجیتال و دولت الکترونیک برداشته و علاوه بر آن برنامه‌های دیگری نیز اجرا خواهد کرد.

 

وی بابیان اینکه تلاش برای تحول دیجیتال از دو سال پیش با اجرای طرح کنتور هوشمند و قرائت از راه دور کلید خورد که آثار آنها در پیک بار سال‌های ۹۷ و نیز ۹۸ قابل مشاهده است، ادامه داد: اجرای این طرح از مهر پارسال کلید خورد و دیگر قبض کاغذی برای مشترکان صادر نشد، و اقدام‌های انجام شده ارتباط دوسویه صنعت و مشترک را در عمل محقق کرد.

 

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بیان اینکه سال گذشته نیز در یک اقدام فوری طرح حذف قبض کاغذی مطرح و پیگیری شد که در اجرای آن اطلاعات ۳۷ میلیون مشترک جمع آوری شد، گفت: مزیت‌های این اقدامات سبب شد امسال و در یک اقدام ملی تلاش برای حذف خدمات حضوری به مشترکان در صدر برنامه‌های شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران قرار گیرد.

 

مدقق با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ خدمت صنعت برق مانند، استعلام‌های برقی، درخواست انشعاب، مشترک جدید و خدمت‌های دیگر از این به بعد به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، اضافه کرد: اکنون مشترکان از طریق پیامک، PSP ها، روش‌های پرداخت الکترونیک و سایر خدمات الکترونیکی با صنعت برق ارتباطی دوسویه دارند.

 

وی افزود: علاوه بر آن مشترکانی که به شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور مراجعه می‌کنند، آموزش‌های لازم برای دریافت خدمات غیرحضوری را خواهند دید تا دیگر نیازی به حضور نداشته باشند.

 

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: شماره تلفن‌های ۱۵۲۱ و ۱۲۱ نیز برای ارائه خدمات غیرحضوری در نظر گرفته شده و علاوه بر آن دفاتر خدمات آی. سی. تی روستایی نیز برای ارائه خدمات غیرحضوری صنعت برق آماده هستند.

 

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را گام صنعت برق برای کاهش مراجعه مردم به اداره‌ها در شرایط سخت امروزی برشمرد.

 

مدقق گفت: حتی اگر بیماری کرونا نیز نبود، صنعت برق مصمم به اجرای دولت الکترونیک با هدف کاهش هزینه‌ها بود./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید