کد خبر:18619
پ

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بازگشت احتمالی دولت جدید آمریکا به توافق هسته‌ای ایران را اقدامی اشتباه خواند.

 

به گزارش روزانه نیوز به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، درباره بازگشت احتمالی دولت جدید واشنگتن به توافق هسته‌ای ایران، این امر را اقدامی اشتباه خواند.

 

 

او در نشست مجازی موسسه هادسن مستقر در واشنگتن گفت: «بازگشت به برجام شتباه است، شما نباید به توافقی ناقص بازگردید.»

 

 

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که بایدن برای بازگشت به برجام شرط گذاشت.

 

 

او در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز بازگشت واشنگتن به برجام را منوط به پیروی کامل تهران از این توافق بین‌المللی دانست.

 

 

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان نیز اظهاراتی مشابه بر زبان آورد و تاکید کرد نمی‌گذارد ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش دهد.

 

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این مصاحبه مدعی شد برجام به ایران اجازه می‌دهد نیروهای خود را در عراق، سوریه و دیگر نقاط منطقه مستقر کند.

 

 

نتانیاهو در پاسخ به این پرسش که آیا خروج احتمالی آمریکا از منطقه، موجب نگرانی او خواهد شد یا نه هم گفت: «بله، البته. من فکر می‌کنم این یک مصیبت بزرگ برای ما آمریکا، متحدان تازه عرب ما خواهد بود. ما هم‌اکنون [در منطقه] صلح داریم و من فکر می‌کنم آمریکا منافعی را برای گسترش این صلح دارد.»

 

 

او در ادامه این نشست در پاسخ به اینکه آیا ایران، رژیم صهیونیستی را مسئول ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان، می‌داند، گفت: «آن‌ها همیشه هر اتفاقی در ایران رخ دهد، ما را متهم می‌کنند، خواه درست باشد، خواه اشتباه. سیاست ثابت و همیشگی ما ایجاب می‌کند که درباره چنین موضوعاتی اظهارنظر نکنیم، بنابراین الان هم این کار را نمی‌کنم.»

 

 

این اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که جمعه هفته گذشته شهید فخری‌زاده در عملیاتی تروریستی ترور شد. ساعاتی پیش، ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی گزاف شهید فخری‌زاده را خطری برای منطقه و جهان دانست و همچنین تلویحا به نقش این رژیم در این اقدام جنایتکارانه اعتراف کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید