کد خبر:19000
پ

عراق در شرایطی که صادرات نفت خود را در ماه دسامبر افزایش داده است، اعلام کرد: به تصمیم اوپک در مورد تولید نفت متعهد خواهد ماند.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از بلومبرگ احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق گفت: این کشور در این ماه 2.8 میلیون بشکه در روز صادر خواهد کرد که بیش از 2.7 میلیون بشکه در ماه نوامبر است. این کشور صادرات یک گرید متوسط جدید از نفت بصره را از ماه ژانویه شروع خواهد کرد  و تلاش می کند تا تولید نفت سبک خود را به حداکثر برساند.

 

وی افزود:  عراق بیشتر به افزایش قیمت تمایل دارد تا بالا رفتن حجم فروشی و چندین شرکت در تلاش هستند تا در نخستین قرارداد پیش پرداخت برای عرضه بلندمدت، نفت این کشور را خریداری کنند.

 

بغداد به دنبال یک پیش پرداخت 2 میلیارد دلاری در عوض یک قرارداد بلندمدت نفت خام است. این پیشنهاد در میان کشورهای تولیدکننده نفت غیرمعمول است و نشان و تاکید بر مشکلات مالی و نیاز این کشور به نقدینگی دارد.

 

اظهارات جبار، نخستین اظهارات عمومی وی پس از تصمیم اوپک پلاس در هفته گذشته برای افزایش روزانه 500 هزار بشکه از ژانویه است. عراق به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک برای پرداخت هزینه های خود با قیمت‌های کنونی نفت با مشکل مواجه است و به علت محدودیت های تولید تحت فشار قرار دارد.

 

دولت عراق انتظار دارد که قیمت نفت در سال آینده به 50 دلار در هر بشکه برسد و بودجه خود در سال 2021 را با قیمت نفت 42 دلار در هر بشکه بسته است./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید