کد خبر:19015
پ

درباره شرایط تحت کفالت قرار گرفتن والدین بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی بیشتر بدانید.

به گزارش روزانه نیوز بر اساس قانون تامین‌اجتماعی، پدر و مادر بیمه‌شده می‌توانند در صورت احراز شرایط، تحت کفالت بیمه‌شدگان یا مستمری‌ بگیران قرار گیرند و از مزایای مقرر در قانون از جمله دریافت دفترچه بیمه درمانی، استفاده از کمک‌هزینه پروتز و اروتز، برخورداری از تمام یا بخشی از مستمری بازماندگان در صورت فوت فرزند خود که بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر هستند، بهره‌مند شوند.

 

محمدحسن زدا کارشناس سازمان تامین اجتماعی درباره شرایط تحت تکفل قرار دادن پدر و مادر‌ها اظهار کرد: اگر بخواهیم پدر و مادر خود را بیمه کنیم لازم است بدانیم که سن پدر باید بالای ۶۰ و سن مادر بالای ۵۵ سال باشد.

 

این کارشناس سازمان تامین اجتماعی گفت: شرط دیگر این است که پدر و مادر نباید هیچ منبع مالی و درآمدی داشته باشند و واقعا تحت کفالت فرزندشان باشند. پس از مراجعه به شعبه، بررسی مقدماتی انجام می‌شود و اگر فرد دارای شرایط گفته شده باشند افتخار خدمت گذاری به والدین این بیمه شده نصیب سازمان می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در واقع همه افرادی که به هرطریقی در زمان حیات تحت کفالت بیمه شده اصلی باشند از جمله همسر، فرزند و پدر و مادر، حقوق مستمری بینشان تقسیم خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید