کد خبر:19571
پ

دونالد ترامپ به دادگاه عالی آمریکا از بابت بلوکه کردن تلاشهای حقوقی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمله کرد.

 

به گزارش  روزانه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا یک شکایت نتایج انتخابات در چهار ایالت محل رقابت شامل جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین را که در آنها مقامهای ایالی پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات را تایید کرده اند به چالش کشید.

 

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اقدام دادگاه عالی را “پوچ” خوانده و گفت که این دادگاه “جا زده است”.

 

ترامپ در توئیتش با حمله به دادگاه عالی آمریکا نوشت: “آنها فقط جا زدند و نخواستند بر اساس کیفیتهای این پرونده حکم دهند. این خیلی برای کشور ما بد است!”

 

این اظهار نظر ترامپ در توئیتر کمتر از ۲۴ ساعت قبل از آنکه کالج الکترال آمریکا برای دادن رای خود به رئیس جمهور بعدی این کشور گردهم بیاید مطرح شد.

 

با وجود آنکه جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب بعدی آمریکا اعلام شده، ترامپ به دنبال لغو نتایج انتخابات رفته و تاکید کرده که پیروزی در انتخابات با تقلب گسترده و بی نظمی ها از او “دزدیده شده است.تیم حقوقی او به ثبت چند شکایت علیه نتایج انتخابات پرداخته که تا کنون بی نتیجه مانده‌اند.

 

روز شنبه دادگاه عالی آمریکا یک شکایت ثبت شده از سوی دادستان کل ایالت تگزاس برای به چالش کشیدن ۶۲ رای کالج الکترالی که جو بایدن در چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین به دست آورده را رد کرد. این شکایت مقامهای ایالتی را متهم به نقض قوانین خودشان به بهانه همه گیری بیماری کرده بود.

 

ترامپ از پذیرفتن شکستش در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر خودداری کرده اما گفته در صورتی که کالج الکترال به بایدن رای دهد “مطمئنا” کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

 

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه گفت که تلاشهایش برای لغو آرای انتخابات “تمام نشده‌اند”.

 

ترامپ در مصاحبه با ” Fox & Friends Weekend” با این پرسش مواجه شد که آیا چالشهای او علیه نتایج انتخابات بعد از رای روز جمعه دادگاه عالی علیه شکایت دادستان ایالت تگزاس “تمام شده‌اند”؟

 

ترامپ در پاسخ گفت: نه آنها تمام نشده‌اند. ما به تلاشمان ادامه می دهیم. و ما قرار است به حرکت به سمت جلو ادامه دهیم.

 

ترامپ به انتقاداتش از برایان کمپ فرماندار جورجیا به خاطر خودداری از لغو پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب در این ایالت ادامه داده و او را متهم به آسیب وارد کردن به کلی لافلر و دیوید پردو، دو سناتور جمهوریخواه شرکت کننده در دور دوم رقابت بر سر کرسی های سنا در پنج ژانویه کرد؛ رقابتی که حزب کنترل کننده سنا را مشخص خواهد کرد.

 

ترامپ اضافه کرد: ما یک فرماندار داریم، یک فرماندار جمهوریخواه که بدتر از یک دموکرات است. او وحشتناک است و او دارد خیلی بد به کلی لافلر و دیوید پردو، سناتورهای که افرادی شگفت انگیز هستند آسیب میزند.

 

کیلمید از ترامپ نظرش را درباره اینکه نشست امروز دوشنبه کالج الکترال و شمارش آرای کنگره در ششم ژانویه چه تاثیری بر تلاشهای او می‌گذارد پرسید.

 

وی با تکرار تئوری های توطئه در خصوص وقوع تقلب گسترده انتخاباتی گفت: من نمی‌دانم. ما قرار است تا جایی که بتوانیم به فرآیند سرعت ببخشیم. اما آنها زمان خیلی کمی به ما می دهند و شما تنها می‌توانید سریع حرکت کنید.

 

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تیم حقوقی او وقوع تقلب در انتخابات را ثابت کرده‌اند گفت: ما هرگز شانسی برای اثبات آن دریافت نمی‌کنیم زیرا یک قاضی خواهد گفت، متاسفم شما از جایگاه برخوردار نیستید.

 

بعد از آنکه کیلمید ترامپ را در خصوص فقدان مدارک وقوع تقلب گسترده به چالش کشید ترامپ تاکید کرد “ما آن را ثابت کرده ایم” اما توضیح بیشتری مطرح نکرد.

 

وی افزود: اما هیچ قاضی از جمله در دادگاه عالی شجاعت نداشته است. من خیلی از آنها مایوس شدم. هیچ قاضی از جمله در دادگاه عالی آمریکا این شجاعت را نداشت که اجازه به شنیده شدن آن بدهد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید