کد خبر:20818
پ

فراخوان نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی با تأکید بیشتر بر توجه به نیازهای کشور منتشر شد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از جهاد دانشگاهی، فراخوان نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در شش گروه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی، رسانه و ارتباطات به همراه بخش ویژه و بین‌الملل منتشر شد.

دبیرخانه جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی از برخی تغییرات در ساختار این جشنواره خبر داد و اعلام کرد: این دوره از جشنواره با تأکید بیشتر بر توجه به نیازهای کشور و کاربردی بودن آثار شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در سه بخش اصلی، ویژه و بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دانشجویان و طلابی که در بازه زمانی یک مهر ۹۷ تا ۳۱ شهریور ۹۹ از پایان‌نامه خود در مقاطع تحصیلات تکمیلی دفاع‌ کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به نشانی isba.ir در جشنواره شرکت کنند.

 آخرین‌مهلت ثبت‌نام نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی ۲۸ اسفند ۹۹ اعلام‌شده است.

بر اساس اعلام کمیته علمی نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، بخش اصلی این جشنواره شامل حوزه‌هایی در شش گروه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی است. بر این اساس، در هریک از گروه‌ها دانشجویانی که صرفاً در موضوعات زیر از پایان‌نامه خود دفاع کرده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

گروه علوم پزشکی: ناباروری و بیولوژی تولیدمثل، طب بازساختی و سلول‌درمانی، ارتقای سلامت، اپیدمیولوژی، سرطان

گروه فنی و مهندسی: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل ریلی، صنایع معدنی و فلزی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی برق

گروه علوم پایه: زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی

گروه علوم انسانی: ارتباطات و رسانه، اخلاق حرفه‌ای، مطالعات فرهنگی، سیاست‌گذاری علم و فناوری، فلسفه علم و فناوری، مسئولیت اجتماعی، علوم انسانی اسلامی، ادبیات معاصر، تاریخ شفاهی، حقوق مالکیت فکری و معنوی، نظام سیاسی در اسلام، فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی

گروه هنر و معماری: طراحی مد و لباس، معماری ایرانی و اسلامی، هنر ایرانی و اسلامی

گروه کشاورزی: گیاهان دارویی، صنایع غذایی، باغبانی

بخش ویژه نوزدهمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

در بخش ویژه این جشنواره، پایان‌نامه‌های نگارش شده در زمینه‌های «محیط‌زیست»، «اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی»، «مطالعات کتاب، کتاب‌خوانی و نشر»، «فضای مجازی و یادگیری الکترونیک» پذیرش می‌شوند.

بخش بین‌الملل نوزدهمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

در این دوره از جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی برای نخستین بار بخش بین‌الملل به جشنواره اضافه‌شده است. این بخش به دانشجویان غیر ایرانی اختصاص‌یافته که پایان‌نامه‌های خود را با موضوع ایران تدوین کرده‌اند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.isba.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس حاصل کنند./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید