کد خبر:21191
پ

رئیس جمهور با بیان اینکه مقرر شد تا ۲۰ اسفند تمام خدمات بخش سلامت به صورت الکترونیکی انجام شود، گفت: در این دولت یکی از اقداماتی که همواره مورد اهتمام بوده این است که مردم بتوانند خدمات خود را راحت‌تر از دولت دریافت کنند بدون این که زحمت سفر لازم باشد یا در بسیاری موارد که نیاز به مراجعه افراد باشد مردم بتوانند خدمات لازم را غیرحضوری دریافت کنند.

به گزارش روزانه نیوز  جسن روحانی در جلسه شورای اجرائی فناوری اطلاعات با بیان اینکه سلامت مردم حائز اهمیت است تاکید کرد: در دوره‌ای که مبتلا به کرونا شدیم جایگاه سلامت برای ما بیشتر روشن شد و بحث این است که مردم بتوانند خدماتی را که مربوط به سلامت است به راحتی دریافت کنند.

رئیس جمهور گفت: تمام چیز‌هایی که امروز به صورت دفترچه وجود دارد باید در فرآیند دولت الکترونیک به صورتی شود که هرکس با یک کارت و یک شماره ملی بتواند به راحتی خدمات خود را دریافت کند.

آقای روحانی با اشاره به این که باید نسخه پیچی نیز به صورت الکترونیکی انجام شود اضافه کرد: مواردی همچون نیاز مردم به خدمات، اقدامات بیمه گر‌ها و تقبل هزینه‌ها باید به صورت الکترونیکی انجام شود، چرا که در این فرآیند مردم در رفاه و آسایش قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور گفت: در این صورت پزشکان و داروخانه‌ها هم راحت‌تر قادر به ارائه خدمات خواهند بود و هزینه‌های خدمات را نیز سریع‌تر دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:در زمان معاینه پزشک همزمان بیمه گر می‌تواند هزینه را به حساب پزشک واریز کند و حتی در بخش‌های تشخیصی وقتی خدماتی ارائه می‌شود همزمان بیمه گر می‌تواند پول را پرداخت کند و در آینده حتی در بخش‌های بیمارستانی همه این خدمات باید انجام بگیرد.

آقای روحانی با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای اجرائی فناوری اطلاعات افزود: امروز در این جلسه تصویب کردیم که در بخش سلامت همه اقداماتی که لازم است از این پس انجام شود تا پایان سال صورت بگیرد به نحوی که تا ۲۰ اسفند خدماتی که در بخش سلامت باید به صورت الکترونیکی انجام شود تکمیل گردد و مردم از این منظر در رفاه بیشتری قرار گیرند./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید