کد خبر:21270
پ

وزیر اطلاعات با اشاره به این مطلب که مکتب حاج قاسم سلیمانی فراموش ناشدنی و همیشه پویا، پرتپش و زنده است گفت: دشمن نتوانست خط شهید سلیمانی را بشکند و به خیال خودش سردار دلها را شکست، غافل از اینکه مکتب حاج قاسم شکستنی نیست.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در مراسم یادواره شهدای تشییع در کرمان افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حمله رذیلانه و ددمنشانه ابر مستکبران جنایت پیشه جهان به لقای حق شتافت و شهدای عزیزی که در آیین تشییع پیکر قطعه قطعه این عزیز در کرمان حضور یافتند تا پیوند قلبی خود به حاج قاسم و شهدا به اثبات برسانند، پرکشیدند و به لقای خداوند رسیدند که روحشان شاد و یادشان جاودان باد.

وزیر اطلاعات با اشاره به این مطلب که مکتب حاج قاسم سلیمانی فراموش ناشدنی و همیشه پویا، پرتپش و زنده است، تاکید کرد: خداوند متعال ما انسان ها را به گونه ای آفریده که جاودانه گرا هستیم و از هر چه موجب از بین رفتن و نابودی ما می شود گریزانیم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی خاطرنشان کرد: بسته به نوع نگاهی که به مرگ داریم یک زمان ممکن است مرگ را به معنای نابودی خود بدانیم و اگر با این رویکرد به آن بنگریم طبیعی است که از آن می ترسیم و از آن فرار می کنیم اما فرار ما فایده ای ندارد و بالاخره مرگ یقه ما را می گیرد.

وی ادامه داد: اگر نگاه انسان این باشد که مرگ به معنای نابود شدن است، مرگ یک کابوس می شود و انسان را دچار رنج و عذاب می کند و هر وقت انسان به فکر مرگ بیفتد به هم می ریزد و افرادی که اینگونه به مرگ نگاه می کنند به دنیا دل می بندند و زندگی دنیا برای آنها زینت و زیبایی دارد و اگر مستکبران آنها را به مرگ تهدید کنند، تسلیم می شوند.

وی افزود: اسلام برای آنکه انسان ها از چنین حالت بردگی نجات دهد و روح آزادگی را در انسان ها بدمد، نگاه انسان ها را به مرگ عوض می کند و به ما نشان می دهد مرگ یک موضوع عدنی نیست و یک امر وجودی است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: ما برای بقا و جاودانگی آفریده شده ایم و از بین نمی رویم و راز و رمز میل به ماندگاری انسان در همین ماندگاری و جاودانگی ما است اما ظرف ماندگاری ما این دنیا نیست.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه زندگی در این دنیا یک مرحله از وجود ما است، تاکید کرد: پرونده زندگی در این دنیا با مرگ تمام می شود اما پرونده زندگی ما تمام نمی شود زیرا مرگ یک عامل جا به جایی است.

 

وی ادامه داد: از این رو امام علی (ع) می فرمایند شما از یک خانه به خانه دیگر نقل مکان می کنید و باید برای این مرحله خود توشه گیری کنید و از این دنیای گذرا برای سرای آینده خود توشه بگیرید زیرا در آن سرا جاودانه خواهید زیست.

حجت الاسلام و المسلمین علوی ادامه داد: وقتی نگاه این باشد که مرگ ما را از یک مرحله موجودیت وارد یک مرحله دیگر از موجودیت و وارد مرحله جاودانگی می کند، نه تنها از مرگ نمی ترسد بلکه به آن انس می گیرد.

وی اظهارداشت: وقتی نگاه آدمی به مرگ این شد و انسان از مرگ نترسید، دیکتاتورها خلع سلاح می شوند و هر چه انسان مومن را به مرگ تهدید کنند، به آنها می خندد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: در قاموس زندگی انسان مسلمان پذیرش زندگی ذلیلانه وجود ندارد و و قتی می خواهد مرگ را انتخاب کند، بهترین آن را انتخاب می کند که امام علی (ع) در این زمینه فرموده اند، شرافتمندانه ترین مرگ کشته شدن در راه خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: دیدگاه اسلامی و قرآنی به مرگ، انسان را شجاع و آماده رفتن عزتمندانه می کند.

وی ادامه داد: دیدگاه اسلامی و قرآنی به مرگ، قاسم سلیمانی را می پروراند که همیشه به مرگ لبخند می زند که در برابر دشمن خم به ابرو نمی آورد و خبر مرگ کوچکترین خللی در اراده این فرد ایجاد نمی کرد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این مطلب که زندگی آمیخته با ذلت مرگی است که در آن آثاری از زندگی وجود ندارد، گفت: سردار دل ها شهید سپهد حاج قاسم پرورش یافته این مکتب بود که فرمود ما ملت امام حسینیم و او هر گز دنبال تزیین واژه ها نبود و بسیار باورمندانه صفحه دل خود را باز می کرد و چون صحبت های وی از دل بر می خواست بر دل می نشست و همه را تحت تاثیر قرار می داد.

وزیر اطلاعات افزود: نگاه اسلامی و قرآنی حاج قاسم به مرگ از او یک شخصیت ممتاز ساخته بود و این مربوط به امروز حاج قاسم نیست زیرا در زمان دفاع مقدس نیز او یک فرمانده ممتاز بود که از نظر نظامی، اخلاقی و شخصیتی نظر نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تاکید کرد: اولین تلالو حاج قاسم در معنویت و پیوند روح او با خداوند بود که نفس او را به نفس مطمئنه تبدیل کرده بود.

وی یادآور شد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از نظر بهره هوشی و ذکاوت، هوش استثنایی خداوندی داشت و تجسم المومن الکیس بود و از همان جوانی یک هوش اثرگذار داشت.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی داری بصیرت و معرفت فوق العاده ای بود و همیشه بصیرت او بر شمشیرش امر می کرد.

وی ادامه داد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه شمشیر خود را با بصیرت به کار می گرفت و از همین رو بود که دشمن به ستوه آمد و خیال کرد با گرفتن جسم حاج قاسم می تواند او را از مردم بگیرد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: حاج قاسم با هوش بالا، بصیرت و معرفت فوق العاده خود در تبعیت از ولایت، چسبندگی به ولایت و ارادات بی چون و چرا به رهبری ذره ای عدول نکرد و هرگز زاویه نداشت و عشق ویژه ای به ولایت داشت و هر گاه آقا را می دید عشقی در چهره او پیدا بود.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با تاکید بر اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حرکت و در میدان عمل صلابت، درایت و برنامه ریزی داشت، اظهارداشت: حاج قاسم صلابت خود را با کرامت که خصلت کریمانه دیار کریمان است، درآمیخته بود و یک طُرفه معجون شخصیتی آفریده بود.

وی با اشاره به این مطلب که قدرت تحلیل یکی دیگر ویژگی های سردار سلیمانی بود، گفت: برخی ها قدرت تحلیل دارند اما قدرت تبیین ندارند اما سردار سلیمانی با قدرت تبیین قوی خود افراد را اقناع می کرد و آدم ها می پذیرفتند که حرف او درست است و بسیاری از رهبران کشورها وقتی با او می نشستند، آخرش مثل او عمل می کردند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی یک راهبرد پرداز استراتژیک بود و استراتژی نظامی را تحلیل می کرد و در ادامه، عملیات بر مبنای راهبرد را طراحی می کرد و بعد پا در میدان می گذاشت و طرح عملیاتی را به مرحله اجرا در می آورد.

 

وی ادامه داد: انسانی را که تمام این ویژگی ها را با هم داشته باشد، نداریم و این ویژگی ها از حاج قاسم یک فرمانده همیشه پیروز ساخته بود.

وزیر اطلاعات به نقش حاج قاسم سلیمانی در ارتقای امنیت شرق کشور اشاره و گفت: با تلاش های سردار سلیمانی سرانجام تهدیدهای امنیتی در ورای مرزهای جمهوری اسلامی رفع شد.

 

وی گفت: زمانی که حاج قاسم سلیمانی به نیروی قدس رفت، اثرگذاری دیگری به نیروی قدس داد و پیروزی های این نیرو در جای جای جبهه مقاومت، حاج قاسم را برسکوی قهرمانی ملی نشاند و این باعث نشد خود را گم کند و دچار خودشیفتگی و فریفتگی شود.

وی ادامه داد: دشمن نتوانست خط حاج قاسم را بشکند و به خیال خودش حاج قاسم را شکست، غافل از اینکه حاج قاسم شکستنی نیست و در یک مکتب ماندگار تجلی کرده که پایان یافتنی نیست و سرچشمه خیزش حاج قاسم های دیگری در سایه هدایت های مراد حاج قاسم، مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی تاکید کرد: پرچم و اسلحه حاج قاسم بر زمین نمی افتد تا زمانی که به دست فرزند زهرا (س) سپرده شود./پانا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید