کد خبر:41561
پ

استاندار همدان با بیان اینکه 844 هزار نفر از جمعیت همدان زیرپوشش رایگان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر در استان همدان 60 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات قابل توجهی را دریافت می‌کنند.

به گزارش روزانه نیوز، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اقدامات حوزه سلامت را در کشور و به تبع در استان مهم بر شمرد و اظهارکرد: دولت سیزدهم زمانی پای کار آمد که کرونا فوتی‌های زیادی را داشت که با مدیریت رئیس جمهور خوشبختانه ماه‌هاست فوتی نداریم در حالی که برخی کشورها 700 مورد فوتی داشتند و دارند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات این دولت سلامت‌محور است و امروز پوشش بیمه سلامت همگانی را داریم افزود: در حال حاضر در استان همدان 60 درصد جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه جمعیت بیمه شده استان در پنج صندوق بیمه‌ سلامت عضویت دارند گفت: در صندوق روستائیان 615 هزار و 504 نفر، صندوق سلامت همگانی 228 هزار و 693 نفر، صندوق کارکنان دولت 119 هزار و 460 نفر، صندوق سایر اقشار 70 هزار و 884 نفر و صندوق ایرانیان 3 هزار و 75 نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه 81 درصد از جمعیت بیمه‌شدگان استان در دو صندوق روستاییان و بیمه سلامت همگانی یعنی جمعیتی بیش از 844 هزار نفر به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند، این را یک اقدام مهم دانست.

وی به اجرای صد درصدی طرح ملی نسخه‌نویسی الکترونیک در استان اشاره کرد و افزود: این طرح به عنوان زیر ساخت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان، در حال حاضر در تمام مؤسسات درمانی خصوصی و دولتی طرف قرارداد در استان همدان به صورت 100 درصد اجرایی شده است.

این مقام ارشد استان یادآور شد: با اجرای طرح «نظام ارجاع» و «پزشک خانواده شهری» در استان تاکنون 233 هزار نفر به 140 پزشک خانواده منتسب شده‌اند که تمام جمعیت مذکور از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره‌مند هستند. وی با اشاره به خدمات بیمه سلامت به بیماران خاص خاطرنشان کرد: پنج گروه از بیماریها به عنوان بیماریهای خاص زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که شامل ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و دیالیز است.

استاندار همدان تعداد بیماران خاص استان که زیرپوشش بیمه سلامت هستند را 2 هزار و 167 نفر عنوان کرد و افزود: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای داروها و خدمات تشخیصی درمانی بیماران خاص 100 درصد بوده و بیماران فرانشیزی پرداخت نمی‌کنند.

استاندار همدان با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران صعب‌العلاج گفت: در قانون بودجه سال 1401 طبق بند «ن» تبصره 17، مبلغ 50 هزار میلیارد ریال برای جبران هزینه‌های درمانی بیماران صعب العلاج و خاص کشور تخصیص یافته و در این راستا این بیماران از طریق بیمه سلامت حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به فهرست بیماری‌های خاص و سخت درمان بیان کرد: بیماران مبتلا به سرطان، شیمی درمانی، رادیوتراپی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام آ، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی حمایت می‌شوند.

قاسمی فرزاد با اشاره به خدمات بیمه در درمان نازایی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می‌توانند تا سن 49 سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان با مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد تنها 10 درصد تعرفه دولتی هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می‌کنند و 90 درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری 587 زوج نابارور در استان همدان حمایت شدند افزود: اداره کل بیمه سلامت استان همدان با 881 مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد است، قراردادی با بیمارستان خصوصی بوعلی همدان و کلینیک تخصصی افق به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و نیز افزایش حمایت مالی از آنها، منعقد شده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات به مؤسسات و مراکز درمانی از سوی بیمه سلامت به روز و بی‌سابقه است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید