کد خبر:6875
پ

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در امور ایثارگران با بیان اینکه بین دفاع مقدس ما و جنگ‌های دیگران تفاوت وجود دارد، گفت: این دفاع مقدس باید در هنر رسانه و سینما نمایان شود تا حقایق و زیبایی های دفاع ایثارگران ما برای جوانان و دیگران آشکار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، محمد رضا سوقندی روز پنجشنبه در نشست تخصصی معارف و معاریف در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران در موزه انقلاب و دفاع مقدس و در این نشست مقدماتی به نقش حضرت امام در دفاع مقدس پرداخت و افزود: راه پیشگیری از تحریف دوران دفاع روایت صحیح ازدوران دفاع مقدس است و منطقی‌ترین آن روایت امام به‌عنوان فرمانده کل قوا در جنگ تحمیلی است.

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران با بیان اینکه امروز جنگ اطلاعاتی را در دنیا مشاهده می کنیم، ادامه داد: با تعریف علوم و معرفت مشاهده می کنیم که در اطلاعاتی که در فضای مجازی دست به دست می شود اکثر افراد عالم آنچه مطالعه می کنند را دانش و علم می دانند و این اطلاعات از سوی بسیاری منتشر می‌شود اما باید در نظر داشت که این انتشارات همه اطلاعات و دانش نیست.

سوقندی تصریح کرد: اطلاعات دریافتی بدون بسته بندی، داده نامیده می شود و درصورت دسته‌بندی در نظام علمی به اطلاعات تبدیل می‌شود که چرخه اول دانش است و اگر این اطلاعات در چرخه اصول علمی در چارچوب خود قرار گیرد به دانش و علم تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس را باید از جنبه حکمت ارزیابی کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند تمام مراحل دفاع مقدس با تدبیر و عقلانیت بوده و حتی پذیرش قطعنامه ۵۹۸ هم عالمانه و مدبر انه بوده است؛ این فرمایشات به این معنا است که پیروزی‌ها در دفاع مقدس از روی علم و تدبیر، رقم خورده است.

سوقندی افزود: جنگ ما با فرهنگ غرب تنها در علم رفاه و تمدن نیست بلکه اسلام پرچمدار علم است. تعریف انسان در غرب با ما تفاوت کلی دارد.

وی در ادامه به مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: مکتب شهید سلیمانی، سیره نظری این شهید است که نوشته ها وگفتار وی را در معاریف دفاع مقدس می‌توان مشاهده کرد.
مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران ادامه داد: امروز درباره دفاع مقدس سخن زیاد گفته و شنیده می شود و این گفتمان دفاع مقدس نیست بلکه باید گفتمان اصلی دفاع مقدس آشکار و هویدا شود.

وی افزود: میان معاریف و معارف دفاع مقدس واژه حکمت وجود دارد. بسیاری از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس، معاریف دفاع مقدس را حکیمانه اجرا کردند. معاریف دفاع مقدس را باید به گونه ای ترسیم کرد که از ذهن ها دور نشود و با زبان نسل‌ها سخن بگوییم. امروز ۴۰ سال از آغاز دفاع گذشته و با نسل‌هایی روبرو هستیم که نه دفاع مقدس را دیده اند و حتی برخی هم نشنیده اند.

مشاور وزیر ارشاد خاطرنشا ن کرد: در معارف و معاریف دفاع مقدس، مکان، زمان و منزلت دفاع مقدس است که باید به نسل جوان شناسانده شود.
وی اعلام کرد نشست های بعدی در هفته آینده در وزارت ارشاد برگزار خواهد شد و ابراز امیدواری کرد که نشست های معارف و معاریف دفاع مقدس تا پایان سال تداوم پیدا کند.ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید