کد خبر:28797
پ

یک روانشناس بالینی با بیان اینکه انجام بازی های رایانه ای تمرینی برای سرعت بخشیدن به مغز کودکان است، گفت: افزایش تمرکز روی تصمیم هایی آنی در کودکان و بررسی اطلاعات محیطی در آنها مهم است، چون در کوتاه ترین زمان باید تحلیل اطلاعات نمایند و تصمیم لازم را بگیرند.

دکتر صفورا غفوری آثار در گفتگوی اختصاصی با روزانه نیوز با اشاره به بازی کودکان در دوران سخت کرونا افزود: شیوع ویروس کرونا در سطح جهان باعث مشکلاتی از جمله اختلاف های خانوادگی شده است و به طبع با تعطیل شدن مدارس در سن حساس کودکان با وجود بازی های پر رمز و راز علاوه بر مزایا مضراتی هم به دنبال دارد که از لحاظ رشد جسمی و عاطفی کودکان قابل بررسی است.

 بازی در کودکان ماندگار وعمیق تر است

وی با اشاره به اینکه فضای بازی در کودکان ماندگار وعمیق است و با فراهم کردن شرایط بازی برای کودکان می توان این محیط را لذت بخش و جدابتر کرد، اظهار داشت: بازی های رایانه ای به دلیل هیجانات بالایی که دارد تولید هورون آدرنالین در آنها می کند.

این روانشناس بالینی اضافه کرد: بازی های رایانه ای علاوه بر ضرر وزیان فوایدی هم به دنبال دارد که با توجه به نوع سرگرمی و زیاده روی درآن می تواند هم مثمر ثمر و هم زیان آوربرای کودکان باشد.

وی ادامه داد: برخی از این بازی ها می تواند سلول های مغزی کودکان را وادار به فعالیت کنند و در واقع محتوای فکری کودکان را گسترش دهد.

در دوران کرونا کودکان به سمت و سوی فضای مجازی و رایانه هدایت شدند

دکترغفوری آثار گفت: هم اکنون که کودکان در دوران قرنطینه کرونا ویروس در منزل به سر می برند یکی از نیازهای اساسی کودکان تخلیه هیجانی آنها با هم سن های خودشان است اما کودکان به دلیل خانه ماندن روال تفریحات و آموزشهای آنها بر هم خورده است که در دوران کرونا کودکان را به سمت و سوی فضای مجازی و رایانه ای هدایت کرده است .

وی ادامه داد: کودکان به دلیل نیاز تحصیلی به آموزش های کلاس مدارس از طریق گوشی، تبلت و فضای مجازی خواه نا خواه درگیر این فضا شده اند.

این روانشناس بالینی خاطر نشان کرد: مغز کودکانی که به طور مداوم با سایت و بازی های رایانه ای سرو کار دارند پویا ، فعال و در واقع با خلاقیت و سرعت العمل بیشتری در بازی ها تقویت می شود.

بازی های رایانه ای خلاقیت کودکان را شکوفاتر می کند

دکترغفوری آثار گفت: بازی های رایانه ای خلاقیت کودکان را شکوفاتر و نیاز آنها را برای تجربه کردن محیط و پاسخ دادن به هیجانات فعال تر میکند.

وی با بیان اینکه انجام بازی های مفید به تقویت مهارت های حرکتی کودکان در کنترل اشیا کمک می کند و در مراحل رشد کودکان مثمر ثمر است، افزود: با حل کردن معماهای ذهنی در فرآیند رشد آنها کمک می کند زیرا کودکان یاد می گیرند که چگونه معما طرح و جواب آنها را پیدا کنند .

بازی در کودکان ازشدت دردهای جسمی آنها کمتر می کند

این روانشناس بالینی اضافه کرد: کودکان با بازی می توانند ازشدت دردهای جسمی برای آنها کاهش یابد که البته تحقیقات فراوانی نیز در این زمینه روی کودکان صورت گرفته است .

دکترغفوری آثار افزود: برخی از بازی ها کودکان قدرت بینایی آنها را گاها افزایش داده زیرا نیازمند تمرکز بالاست و لازم است به سرعت تصمیم هایی آنی گرفته شود و یاد می گیرند که در یک لحظه سریع واکنش نشان دهند که این خودش افزایش توانایی انعطاف پذیری را در کودکان به دنبال دارد.

خبرنگار  مریم متین خواه

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید