کد خبر:29282
پ

شایعه‌ها و جوسازی‌ها در آستانه انتخابات را شوخی نگیریم، چراکه می‌توانند آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشند.

به گزارش روزانه نیوز از گذشته تا به امروز, شایعه و جوسازی، همیشه در تمامی جوامع وجود داشته است؛ به طوری که عده ای از فرصت استفاده کرده و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.
صحنه انتخابات یکی از موضوع های بسیار مهم هر جامعه ای است که با حواشی و حرف و حدیث‌های متعددی روبروست که اگر جوّ حاکم بر آن, به درستی کنترل و مدیریت نشود می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برای آن جامعه به همراه داشته باشد.

سید حسن موسوی چلک جامعه شناس و رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در رابطه با شایعه‌های موجود در انتخابات پیش رو و نقش فضای مجازی در دامن زدن به هر چه بیشتر شدن این شایعه ها اظهار کرد: موضوع تبلیغات برای کاندیدا‌ها معمولا به این شکل است که آن‌ها، از ظرفیت‌های مختلفی برای ارائه برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

نقش فضای مجازی در بحث و گفت‌وگو‌ها پررنگ تر شده است

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر هم به دلیل گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و امسال هم به خاطر انتخابات پیش رو به واسطه لزوم فاصله گذاری اجتماعی ناشی از ویروس کرونا، شرایط به گونه‌ای است که نقش فضای مجازی و جلسات و بحث و گفت‌وگو‌ها در این فضا بیشتر و پررنگ تر شده است

وی افزود: به طوری که این کاندیداها در گروه‌های مختلف حضور دارند و دلیل آن هم این است که تبلیغات در این‌ فضا، راحت‌تر و ارزان‌تر و فراگیرتر هم است و می‌تواند جذابیت بیشتری نیز داشته باشد و سرعت اطلاع رسانی هم بالاتر است.

فضای مجازی با رعایت ضوابط قانونی، می‌تواند بستر خوبی برای انتخابات باشد

وی بیان کرد: این در حالی است که اگر کاندیدا‌ها بخواهند به صورت حضوری به تبلیغ بپردازند و صدای خود را به گوش مردم برسانند مجبور هستند که هزینه مالی و زمان بسیاری را متحمل شوند و این نشان می‌دهد که فضای مجازی با رعایت اصول و ضوابط قانونی، می‌تواند بستر خوبی باشد،

موسوی چلک گفت: باید به این نکته توجه کرد که فضای مجازی، با تمام مزایا‌هایی که دارد می‌تواند معایبی هم داشته باشد که در این میان،کاندیدا‌ها باید موضوع اخلاق را برای گروه و طرفداران خود متذکر شوند که برای هر دو طرف بهتر است و به اخلاق رقابت پایبند باشند که اگر این کار را انجام ندهند، خودشان متضرر می‌شوند.

این جامعه شناس تصریح کرد: اگرچه در فضای مجازی، سرعت انتقال مطالب بالاست، امّا نباید اجازه پخش و بازپخش و نشر و بازنشر پیام‌های غیرواقعی داده شود و نکته بعدی که باید به آن توجه کرد این است که کاندیداها در شرایط رقابت انتخاباتی نباید از ساختن ویدئو برای تخریب رقیب خود استفاده کنند./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید