کد خبر:29733
پ

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی با بی‌انصافی برای ویترین‌آرایی کاذب خود، خدمات کادر درمان را که از جان و مالشان مایه‌ گذاشتند انکار می‌کنند.

به گزارش روزانه نیوز سعید نمکی در آیین بهره‌برداری از ۹ طرح دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: رعایت اخلاق و قدرشناسی از افراد خدوم، لازمه حاکمیت در نظام با اتکا به اصول شیعه و واجب است اما برخی بدون رعایت عقل و انصاف و حتی با ناجوانمردی افاضه می‌کنند که اگر ما بودیم کرونا را مهار می‌کردیم.

وی با تاکید بر هفت نکته افتخارآفرین درباره مدافعان سلامت گفت: افتخار نخست آن است که هیچ ایرانی در دوره کرونا پشت درهای بیمارستان برای درمان این بیماری و حتی غیر آن سرگردان نشد، اگر چنین بود فضای مجازی که ترمز آن دست افراد دیگری است غوغا می‌کردند.

به گفته نمکی، در اوج تحریم، بی‌پولی و فشارهای بین‌المللی ایران به سمت هیچ کشوری دست دراز نکرد و حتی توانست افزون بر ساختن ماسک، گان و شوینده در مدت ۵۰  روز حتی داروی رمدسیویر و فاوپیراویر را ۲ ماهه بسازد و نگذارد وقتی دارو در آمریکا است ایرانی احساس حقارت کند، چرا که حقارت حق هموطن ما نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دومین موضوع افتخار کادر درمان، هیچ ایرانی و حتی غیر ایرانی به‌دلیل بی‌بضاعتی از بیمارستان‌ها رانده نشد، اظهار داشت: عزیزان اتباع افغانستان به رایگان در بخش‌های بیمارستانی در مواجهه با کرونا درمان شدند.

نمکی، ترجیح ندادن فرد یا قومیتی بر قوم دیگر در درمان کرونا به عنوان سومین افتخار یاد کرد و افزود: خدمتی که به اهل تسنن در کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های سنی‌نشین ارایه شد با خدمت به بیماران شیعه در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران تفاوتی نداشت.

وی قائل نشدن مزیت سنی برای درمان بیماران را به عنوان چهارمین افتخار دانست و ادامه داد: در حالی که نویسنده برجسته و سالمند اروپایی که گفته بود عمر خود را کرده‌ام و اکسیژنم را به جوان‌ترها بدهید به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت، پیرزن ۱۰۳ ساله کردستانی در ایران به سلامت از کرونا نجات و شفا یافت که در تاریخ اپیدمی ثبت شد.

افتخار وزارت بهداشت، با تلاش کادر درمان صورت گرفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کنترل کرونا به مرور به‌ویژه ویروس چموش انگلیسی با قدرت ابتلا، سرایت و کشندگی بالا را در ایران که حتی انگلیس را به زانو درآود ششمین افتخار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش کادر درمان عنوان کرد و گفت: هفتمین افتخار ما ثبت مدل موفق جمهوری اسلامی ایران در سازمان بهداشت جهانی با فعال کردن درمانگاه‌های سرپایی، بستری موقت و راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل است.

نمکی تصریح کرد: با وجود حریف نشدن ممنوعیت سفرها در نوروز امسال و پیش‌بینی نیاز به دست‌کم ۸۰ هزار تخت در سراسر کشور بستری نکردن بیماران الکتیو (جراحی‌های غیرضروری) و فعال کردن درمانگاه‌های سرپایی، بستری موقت و راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل را برای سرریز نشدن بیمار به تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ابلاغی کردیم که با این روند ۱۵۰ هزار مریض نیازمند ۱۰ روز بستری کم شد، در حالی که مجموع تخت‌های بیمارستان نزدیک به همین تعداد بود.

وی، بستری ۴۶ هزار  بیمار کووید ۱۹، مراجعه روزانه ۲۵۰ هزار بیمار به درمانگاه‌ها، نخوابیدن ۱۵۰ هزار بیمار در بیمارستان و در کنار آن راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل برای بیماران کمتر نیازمند بستری را یادآورشد و گفت: با این مدل موفق نگذاشتیم آبروی جمهوری اسلامی ایران در موج چهارم کرونا برود، به طوری که ۳۰ درصد تخت نیز اضافه آوردیم و این موج را با عزت و آبرو پشت سرگذاریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از رشادت‌ها و ایثار کادر درمان، وفاق و همدلی مردم، همکاری کسبه و همدلی در بدنه اجرایی کشور از جمله استانداران، فرمانداران و شهرداران، دادستان‌ها، روحانیت، امامان جمعه، نیروی نظامی و انتظامی همیشه در صحنه و حتی تولیت‌ حرم‌های مطهر که مراسم احیای شب قدر را مجازی برگزار کردند خاطر نشان کرد: خلق عظمت کمک مومنانه خیران و نیکوکاران، همکاری و ایثارگری نیروهای بسیجی با اجرای طرح شهید سلیمانی همه و همه ستودنی است.

مردم نجیب، صبور و عزیز را نباید با هیچ چیز عوض کرد

نمکی، با تاکید بر اینکه این مردم نجیب، صبور و عزیز را نباید با هیچ چیز عوض کرد گفت: با غرور کاذب، گسست‌های اجتماعی، تفرقه‌های سیاسی و خودزنی‌ها دستاوردهای عظیم ۴۲ سال انقلاب اسلامی ناسپاسی نشود و از بی آبرو کردن نظام که تاوان دارد پرهیز شود تا همواره با وحدت، همدلی و حمایت بی‌دریغ این نظام و مردم عزیز ارج نهاده شوند.

وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک مدیریت جهان را با مدیریت روزهای کرونا و پساکرونا ارزیابی خواهندکرد و همانطور که طاعون نظام سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اروپا و جهان را تغییر داد کرونا نیز تمامی معیارها را تغییر می‌دهد.

وی گفت:  سرمایه‌گذاری در نظام سلامت جزو ضروری‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای تمامی نظام‌های دنیا است./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید