کد خبر:10114
پ

سخنگوی صنعت برق گفت: نیمی از جمعیت روستایی کشور مشمول تخفیف‌های طرح برق امید خواهند شد.

 

به گزارش روزانه نیوز «مصطفی رجبی مشهدی» روز چهارشنبه افزود: ۵۰ درصد جمعیت روستایی کشور جزو مشترکان کم مصرف هستند بنابراین آنها نیز مشمول تخفیف های در نظرگرفته شده در طرح برق امید خواهند شد.

 

وی ادامه داد: مشمولان روستایی اگر به رفتار کم مصرفی خود ادامه دهند همواره از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره مند خواهند شد.

 

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای برق رسانی روستایی اشاره کرد و گفت: تلاش‌هایی که از ابتدا و پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته منجر به آن شدکه تا کنون رقم قابل توجهی در برق رسانی به روستاها محقق شده است.

 

رجبی مشهدی ادامه داد: اکنون حدود ۹۹.۶ درصد از روستاییان کشور از نعمت برق برخوردارند و این درحالی است که عدد متوسط جهانی ۷۹ درصد است.

 

وی افزود: تلاش براین است که تا پایان سال ۱۴۰۰ این عدد به رقم ۹۹.۹ درصد برسد.

 

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: مجموعه تلاش‌ها در بخش روستایی به این فعالیت تنها محدود نشده و مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۰ به عشایر کوچنده هم از طریق نیروگاه‌های سیار و یا انرژی خورشیدی که ۲۰ هزار دستگاه در اختیار آنها قرار داده می‌شوند برق رسانی شود تا آنها نیز بتوانند به نوعی از نعمت برق بهره مند شوند.

 

برق امید شامل روستاییان هم می‌شود

 

رجبی مشهدی یکی از اقدام های بزرگ صنعت برق که برای مشترکان خانگی تدارک دیده شده رابحث طرح برق امید دانست و افزود:طرح برق امید برای همه مشترکان خانگی برنامه دارد از جمله برای مشترکان خانگی کم که میزان مصرف آنها کمتر از میزان الگوی مصرف است.

 

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر گفت: اینها مشمول ۱۰۰درصد تخفیف صورت حساب خواهند شد و قبض آنها از طریق پیامک و سایر روش‌های قبض سبز که پیشتر ارسال می شد ارسال می شود، اما مبلغی در آن درج نشده و به صورت ۱۰۰ درصد تخفیف برای آنها ارائه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مشترکان کل کشور در بخش خانگی مشمول طرح خواهند شد، گفت: اما این براساس عملکردی است که در دوسال گذشته صورت گرفته و با اطلاع رسانی بیشتر، تعداد افزایش یافته و همه خواهند توانست مشمول طرح برق امید شوند.

 

دوم شهریورماه امسال هیات وزیران مصوبه برق رایگان برای مشترکان کم مصرف را تصویب کرد،  بر اساس این مصوبه مقرر است طرح  برق امید اجرایی شود.

 

طرح «برق امید»  مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است،  به طور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند. این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است. تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم‌مصرف در نظر گرفته شده است.

 

در طرح «برق امید»، مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند. بر این اساس، مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند، از مشترکان خوش ‌مصرف قدردانی می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها می‌پیوندند./ ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید