کد خبر:10342
پ

 مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) گفت: تسهیلات اعطایی صندوق در سال گذشته در حوزه صنایع پیشرفته مبلغ ۸۲۱ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

 

به گزارش روزانه نیوز  روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا نقی‌پور اصل» در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) افزود: میزان ضمانت‌نامه‌های صادره از سوی صندوق در سال گذشته ۸۶۸ میلیارد ریال بود که علاوه بر رشد ۲۳ درصدی ارزش ریالی نسبت به سال ۹۷، به بالاترین سطح خود طی ۲۲ سال گذشته (از زمان تاسیس صندوق تاکنون) رسیده است.

 

وی ادامه‌داد: صدور انواع ضمانت‌نامه‌های انجام پیمان توسط این صندوق، ظرفیت انعقاد افزون بر پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرای قراردادهای فنی و تخصصی در حوزه صنایع پیشرفته را فراهم کرده است.

 

نقی‌پور اصل، از تمرکززدایی در ارائه خدمات و کوتاه کردن فرآیندها به عنوان دو دستاورد بزرگ صندوق در یک سال گذشته نام برد و گفت: در این زمینه تاکنون پنج دفتر نمایندگی در محل سازمان صنعت استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر، فارس و قزوین افتتاح شد.

 

وی ادامه‌داد: در راستای اهداف دولت الکترونیک، کوتاه کردن فرآیندها و تسهیل در ارائه خدمات نیز با راه‌اندازی سیستم BPMS ، خدمات‌رسانی بدون حضور مراجعان انجام می‌شود.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اظهارداشت: با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از تحریم‌ها در عرصه اقتصاد کلان در کشور و سقوط ارزش پول ملی، صندوق نمی‌تواند با این میزان سرمایه جوابگوی درخواست‌های فعالان حوزه صنایع دانش بنیان برای حمایت از آنها به ویژه در ارائه تسهیلات باشد.

 

وی اظهارداشت: بر این اساس ناگزیر به افزایش درآمد صندوق با استفاده از همه راه‌های قانونی موجود و منطبق با اساسنامه صندوق هستیم.

 

حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات این صندوق است./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید