کد خبر:11558
پ

رئیس جمهور آمریکا سندی را امضا کرد که بر اساس آن از لغو معافیت تعرفه ای برای برخی صفحات خورشیدی دو طرفه وارداتی و افزایش نرخ تعرفه از ۱۵ درصد به ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۱ حمایت کرد.

 

به گزارش روزانه نیوز به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سندی را امضا کرد که بر اساس آن از لغو معافیت تعرفه ای برای برخی صفحات خورشیدی دو طرفه وارداتی و افزایش نرخ تعرفه از 15 درصد به 18 درصد در سال 2021 حمایت کرد.

 

ترامپ گفت: صنعت داخلی ایالات متحده پس از وضع تعرفه بر واردات در ژانویه 2018، شروع به افزایش تولید و سهم بازار برخی از ماژول های خورشیدی کرد، اما اقدامات بیشتری لازم است.

وی در ادامه تأکید کرد که صفحه های خورشیدی دو طرفه نباید از تعرفه ها مستثنی شوند و افزود که انجام این کار اقدامات کلی را محدود کرده و احتمالاً اثربخشی آنها را از بین خواهد برد.

ترامپ در اعلامیه ای که کاخ سفید منتشر کرد، گفت: با توجه به افزایش واردات محصولات رقابتی، چنین استثنائی مستلزم لغو محرومیت و اعمال تعرفه محافظتی برای صفحه های دو طرفه است.

بر اساس این گزارش، اقدام ترامپ برای لغو معافیت تعرفه ای واردات پنل‌های خورشیدی در راستای سیاست های وی علیه چین و جنگ تجاری دو کشور صورت گرفته است./ تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید