کد خبر:13234
پ

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از تصویب 8 اولویت جدید در این کمیسیون برای بررسی توسط نمایندگان خبر داد.

 

به گزارش  روزانه نیوز  علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی  در تشریح جزئیات نشست عیر امروز (سه شنبه 29 مهر) اظهار داشت: در این نشست طبق برنامه‌ریزی قرار بود رحمانی فضلی وزیر کشور به کمیسیون امور داخلی کشور آمده و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد اما وزیر به دلیل کسالت در نشست حاضر نشد.

 

وی افزود:دستور کار بعدی این کمیسیون بررسی اولویت‌های کاری بود که در نهایت 8 اولویت کاری به تصویب رسید. بر این اساس طرح قانون مدیریت جامع شهری و روستایی، لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود در اولویت قرار گرفتند.

 

وی افزود: همچنین بررسی طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس (40 نماینده‌ای که قرار است که به تعداد نمایندگان اضافه شود) و افزایش تعداد 40 نماینده، لایحه اصلاح ماده 35 آیین نامه معاملات شهرداری‌ها، طرح تشکیل استان گلساران، طرح نظام انتخابات تناسبی و لایحه جامع انتخابات به صورت اولویت در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور قرار می‌گیرد.

 

حدادی اظهار داشت: قانون جامع تقسیمات کشوری و شفافیت مالی انتخابات از جمله مباحثی است که در کمیسیون به آن رسیدگی می شود.

 

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس اظهار داشت: اولویت‌های کمیسیون بر اساس نشست با مرکز پژوهش‌ها بررسی و جمع بندی شده است./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید