کد خبر:16064
پ

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نوسانات اخیر بازار طلا و افت قیمت‌ها سبب شده تا تقاضای خرید آن با کاهش مواجه شود.

 

به گزارش روزانه نیوز «ابراهیم محمدولی» با بیان اینکه امروز در مقایسه با روز مشابه در هفته گذشته، خریدار کمتری به بازار آمده است و شاهد مبادلات اندکی در بازار بودیم، افزود: در صورتی که رویداد متفاوتی پس از انتخاب «جو بایدن» به عنوان رییس جمهوری آمریکا رخ ندهد، انس جهانی طلا با تغییر زیادی مواجه نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه قیمت طلا، سکه و ارز طی روزهای گذشته با نوسانات بسیاری همراه بوده است و زمانی که نرخ طلا در بازار با افزایش و کاهش مداوم روبه‌رو باشد، تقاضای خرید آن کاهش پیدا می‌کند و مردم در انتظار ثبات قیمت‌ها می‌مانند، ادامه داد: در صورتی که فردا انس جهانی طلا نوسان بسیاری داشته باشد در بازار داخل ایران نیز تاثیر خواهد گذاشت، اما در غیر این صورت قیمت‌ها تغییر بسیاری نخواهد داشت.

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه بازارهای جهانی تعطیل است، افزود: امروز قیمت انس جهانی طلا ثابت مانده است، اما فردا با تغییراتی مواجه خواهد شد که پیش‌بینی ما کاهش اندک آن است.

 

محمدولی با بیان اینکه امروز قیمت انس جهانی طلا یک‌هزار و ۹۵۰ بوده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان در بازار مبادله شد، گفت: همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع ‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر مثقال طلا به بهای ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان فروخته شد، اضافه کرد:  طلا نیز بر اساس نوسانات بازار ارز با تغییراتی همراه است و امکان کاهش اندکی در روزهای آینده وجود دارد./ ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید