کد خبر:17140
پ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۵ هزار تومان است در حالی که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۱۲ هزارتومان تعیین شده، گفت: این اختلاف قیمت ٣٠٠٠ تومانی باعث شده که مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر کنند.

به گزارش روزانه نیوز ناصر نبی پور با بیان اینکه نهاده دام و طیور در بازار آزاد نه تنها ارزانتر نشده بلکه قیمت آن در حال افزایش است؛ به طوری که قیمت سویا به بیش از ۱۶ هزارتومان و ذرت به حدود ۴۴۰۰تومان رسیده است، افزود: وزارت جهادکشاورزی در تامین نهاده دچار مشکل شده است، زیرا ارز برای ترخیص نهاده ها تخصیص داده نمی شود و مقداری ذرت و سویا در بنادر وجود دارد  ولی چون بانک مرکزی ارز نمی دهد این نهاده ها هم ترخیص نمی شوند.

 

وی ادامه داد: مرغداری هایی که برای دریافت خوراک طیور تعیین سهمیه می شوند بین ۱۰ تا ۵۰ روز بعد آن را دریافت می کنند و مجبور هستند که در این مدت نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند و کسانی هم که موفق به تامین خوراک برای طیورشان نشوند به ناچار مرغ های خود را به کشتارگاه می فرستند.

 

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به این سوال که  آیا وزارت جهاد کشاورزی به وعده خود درتامین نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری عمل کرده است یا خیر؟  گفت: برخی از واحدهای مرغداری نهاده دریافت کرده اند، بسیاری از مرغداری ها خصوصا واحدهای کوچک هنوز تعیین سهمیه نشده اند و برخی دیگر نیز با وجود تعیین سهمیه در سامانه بازارگاه هنوز نهاده های خود را دریافت نکرده اند.

 

نبی پور تصریح کرد: قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۵ هزار است در حالی که قیمت مصوب آن ۱۲ هزارتومان  اعلام شده  و این اختلاف قیمت باعث ضرر و زیان مرغداران شده است و به عبارت دیگر روزانه ٣٠٠٠ تن تخم مرغ تولید می شود که اگر در  ٣٠٠٠ تومان کسری یعنی همین اختلاف قیمت تولید تا نرخ مصوب ضرب شود متوجه می شویم که مرغداران  روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان در این بخش ضرر  می کنند./ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید