کد خبر:17608
پ

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی مردم برای مقابله با ویروس کرونا گفت: قطعا می‌توان با سبک زندگی سالم با بیماری کرونا مقابله کنیم.

به گزارش روزانه نیوز زهرا شیخی با بیان اینکه می‌توان با داشتن اطلاعات دقیق از عامل سوم یعنی میزبان ویروس کرونا یا همان انسان با آن مقابله کرد، افزود: در بررسی بیماری کرونا باید به سه عامل توجه کرد عامل اول مهاجم که ویروس است عامل دوم محیطی بوده که بر آن تاثیرگذار خواهد بود و عامل سوم میزبان یعنی انسان محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سبک زندگی سالم می‌تواند در مقابله با بیماری کرونا موثر باشد، پس باید آگاهی مردم را افزایش داد و زندگی سالم را ترویج داد و آن را تقویت کرد، اضافه کرد: یکی از بازوهای علمی برای این کار استفاده از ظرفیت سبک زندگی سالم و ایرانی است  و برای این کار باید روی افزایش آگاهی مردم تمرکز کرد تا با افزایش سیستم ایمنی و تقویت بدن بتوان در صورت مواجهه با این بیماری با آن مقابله کنیم، پس در وهله‌ی اول مردم باید از چگونگی تقویت سیستم ایمنی خود آگاهی داشته باشند که در اینجا طب ایرانی بسیار راهگشا است.

 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهاجم یا ویروس کرونا رفتارهای ناشناخته‌ای داشته که قابل پیش بینی نیست و به همین دلیل باید رفتارهای پیشگیرانه داشته باشیم، تصریح کرد: استفاده از عوامل محیطی یعنی زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی و شست‌وشوی مکرر دستها و در نهایت قرنطینه می تواند کمک بسیاری کند.

 

شیخی با تاکید بر اینکه اقدامات بهداشتی قطعا موفقیت آمیز خواهد بود، گفت: تا اینجا مشخص است که دو عامل مهاجم و محیط نمی‌تواند به خوبی با کرونا مقابله کند چون پیش‌بینی‌های دقیقی درباره‌ی ویروس وجود ندارد و نتوانسته‌ایم به خوبی عوامل محیطی را کنترل کنیم.

 

وی با بیان اینکه از گذشته ویروس‌های ناشناخته‌ای وارد جهان شدند که همواره موارد مشابهی داشته است، ادامه داد: باید با استفاده از تجارب گذشته و تمسک به سبک زندگی سالم به افراد برای خود مراقبتی و تقویت سیستم ایمنی کمک کرد.

 

وی با بیان اینکه خواب کافی، استفاده از غذای سبک و پرهیز از غذاهای سنگین و یا صنعتی و شور و ترش  می تواند راهکارهای مثمر ثمری باشد، گفت: هر کدام می‌تواند عضو حساس در مواجهه با کرونا یعنی ریه را درگیر کند به همین دلیل لازم است افراد به لحاظ جسمی و روانی خود را تقویت کرده و آگاهی‌های لازم را داشته باشد./ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید