کد خبر:17734
پ

رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی بودجه ۱۴۰۰ توسط کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در هفته آینده خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز محمد باقر قالیباف با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز دوشنبه هفته آینده جلسه ای را برای بررسی مباحث کلی بودجه سال ۱۴۰۰ دارد که بنده هم در آن جلسه شرکت خواهم کرد، افزود: قطعا در این جلسه مباحث کلی بودجه مورد بحث و  بررسی قرار خواهد گرفت و امیدوارم بتوانیم بودجه دقیقی با توجه به اصلاح ساختار بودجه داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اعضای کمیسیون های مجلس باید بتوانند درباره مصوبات کمیسیون های خود پیشنهاد و رفع ابهام دهند و این رویه نباید در مجلس شورای اسلامی باقی بماند که اعضای یک کمیسیون نتوانند درباره مصوبات کمیسیون های خود اظهار نظر کنند، اضافه کرد: البته چند نکته وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد از جمله آن که براساس اصل ۸۵ قانون اساسی سمت نمایندگی مجلس قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست و همچنین اصل ۸۶ قانون اساسی هم می گوید که نمایندگان در ایفای وظایف نمایندگی خود و دادن رأی کاملاً آزاد هستند.

 

 الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: بنده از اقدام همکاران خود در کمیته اصلاح ساختار بودجه دفاع می کنم چرا که ده ها جلسه برای تدوین طرح اصلاح احکام بودجه برگزار کردند و متن بسیار مناسبی برای اصلاح ساختار بودجه به صحن علنی مجلس ارائه شد.

وی تأکید کرد: این مسئله بسیار مهم است و لازم است کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و همچنین سازمان برنامه و بودجه در جلسه ای اصول کلی و پیشنهادات بودجه ۱۴۰۰ را مورد بحث و بررسی دقیق قرار دهند.

وی با بیان اینکه ما باید روی جزئیات بودجه سال ۱۴۰۰ به توافق برسیم و لازم است اصول کلی قوانین بودجه در آن رعایت شود، ادامه داد: ما نباید متن مبهمی را که برای کشور مسئله ایجاد کند، تدوین و تصویب کنیم و خبرهایی درباره بودجه ۱۴۰۰ داریم که نشان می دهد دولت قصد دارد ۲۰۵ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی را به فروش برساند که به معنای فاجعه و آینده فروشی و تحویل زمین سوخته به دولت بعدی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با ارائه لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق تشکیل خواهد شد که ۵۰ عضو دارد و اگر این ۵۰ عضو از ارائه پیشنهادات خود محروم شوند، استقلال رأی از مجلس گرفته می شود و ما باید اجازه دهیم نمایندگان فرصت اظهار نظر داشته باشند.

نادران با اشاره به اینکه گویا قرار است در بودجه سال آینده اموال دولت فروخته و همچنین اوراق چاپ شود، تصریح کرد: تقاضای بنده از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و همچنین هیئت رئیسه مجلس این است که این مسئله را جدی بگیرند و لازم است جدول بودجه که خلاصه بودجه است، مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم تا خدای نکرده کمیسیون تلفیق، کلیات بودجه ۱۴۰۰ را رد نکند./مهر

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید