کد خبر:6963
پ

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی‌ مجلس گفت: طبق برجام و قطع‌نامه ۲۲۳۱ آمریکایی‌ها به لحاظ حقوقی و فنی حق اعمال و فعال‌سازی مکانیسم ماشه را ندارند.

 

 

به گرارش روزانه نیوز ، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، گفت: طبق برجام و قطع‌نامه 2231 آمریکایی‌ها به لحاظ حقوقی و فنی حق اعمال و فعال‌سازی مکانیسم ماشه را ندارند.

 

 

وی با بیان اینکه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل نیز در عدم توان آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه با جمهوری اسلامی ایران هم عقیده هستند، افزود:حتی کشورهای متحد اروپایی پس از ادعای آمریکا درباره فعال‌سازی یک‌طرفه تحریم‌ها علیه ایران بیانیه‌ای صادر کردند که این اقدام آمریکا را غیرقانونی دانستند.

 

 

نماینده سمنان در مجلس با تاکید براینکه فعال کردن مکانیسم ماشه فرآیندهای دارد که در حال حاضر عملیاتی نخواهد شد، ادامه داد: اجرای مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها نیازمند تشکیل پنل‌های کارشناسی در شورای امنیت سازمان ملل دارد که این اقدام تاکنون انجام نشده است و حتی دبیرکل سازمان ملل بیانیه‌ای را صادر کرد و مخالفت خود را با فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام کرد.

 

 

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه ترامپ سعی دارد با مانور بر روی فعال سازی مکانیسم ماشه خود را از وضعیت سخت داخلی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیدا کرده است، نجات دهد، اظهار داشت: در چند ماه گذشت اقبال مردم آمریکا به ترامپ بیشتر شده است که از این جهت رئیس جمهور فعلی آمریکا تلاش دارد تا اقداماتی همچون فعال‌سازی مکانیسم ماشه و ایجاد صلح بین اعراب و رژیم صهیونیستی فضای بین‌المللی را به نفع خود تغییر دهد و افکار عمومی داخل آمریکا را نیز با خود همراه کنند.

 

 

گلرو با تاکید براینکه عمده کشورهای عضو سازمان ملل مخالف بازگشت تحریم‌ها علیه ایران هستند و با آمریکا در این زمینه همکاری نخواهند کرد، عنوان کرد: البته جمهوری اسلامی ایران نیز باید به اقدامات اخیر کاخ سفید پاسخ‌های منتطقی و هوشمندانه بدهد که قطعا این اتفاق در زمان مقتضی رخ خواهد داد./ تسنیم

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید