کد خبر:18350
پ

رییس دولت تدبیر و امید سال ۱۴۰۰ راس سال ممتاز و حائز اهمیت دانست و گفت: سال آینده سال پایانی قرن هست و قرن چهاردهم پایان می‌پذیرد و در آستانه ورود به قرن جدید و قرن پانزدهم خواهیم بود.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات وزیران با اشاره به سال ۱۴۰۰ افزود: بودجه در زمانی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که ما احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت از آغاز سال ۹۰ تا امروز، کمی متفاوت خواهد بود.

 

روحانی با بیان اینکه دشمنان ما در این دهه همه توان خودشان را برای فشار به مردم و تسلیم شدن مردم به‌کار گرفتند و به‌ ویژه در سه سال اخیر در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ تحریم را به یک جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل کردند، اضافه کرد: مردم عزیز ما مستحضر باشند که دولت ما در شرایطی کار خود را در سال ۹۲ آغاز کرد که برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی ما شرایط رکود تورمی عمیقی را در کشورمان شاهد بودیم.

 

وی ادامه داد: در عین حال ما فکر می‌کنیم با شکست این جنگ و فشار حداکثری شرایط در سال آینده شرایط متفاوتی خواهد بود و نه تنها به خاطر اینکه ترامپ با سیاست‌های غلط وی نسبت به ایران و جهان شکست خورد بلکه هر دولتی روی کار می‌آمد، در آمریکا به خاطر شکست جنگ اقتصادی و فشار حداکثری ناچار بود در برابر ملت ایران سر تسلیم فرود آورد.

 

رییس جمهوری با اشاره به ارائه لایحه بودجه به مجلس گفت: علاقمند بودم مانند روال گذشته سخنان امروزم خطاب به مردم و نمایندگان در خانه ملت باشد. حاضر نشدن من در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل ستاد کرونا و دستور ستاد ملی کروناست.همه موظفیم دستوراتی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای سلامت جامعه صادر می کند به عنوان وظیفه قانونی و حداقل وظیفه شرعی آن را اجرا و پیاده کنیم.

 

روحانی اضافه کرد: گمانه زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود مبنی بر اینکه عدم حضور من در مجلس شورای اسلامی به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است،درست نیست. البته دولت با آن مصوبه  موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیتهای دیپلماتیک مضر می‌داند اما به دلیل پروتکل های بهداشتی به مجلس نرفتم و نه مسئله دیگر نبود. /ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید