کد خبر:19161
پ

سخنگوی شرکت ملی گاز کشور گفت: گاز هیچ مشترکی بخصوص نیروگاه‌ها که در این فصل برق مصرفی واحد‌های خانگی و تجاری را تامین می‌کنند قطع نمی‌شود.

به گزارش روزانه نیوز محمدحسین عسگری با اشاره به اینکه  در حال حاضر نیروگاه‌های برق یکی از مصرف کنندگان اصلی گاز در کشور هستند، ادامه داد: طبق قانون، بهای گاز مصرفی نیروگاه‌ها باید به شرکت ملی گاز پرداخت شود، تا به امروز دیرکرد‌هایی در پرداخت بهای گاز نیروگاه ها داشتیم.

 

سخنگوی شرکت ملی گاز کشور گفت : سال‌های گذشته هم در یک دوره زمانی، گاز نیروگاه‌های CHP به دلیل بدهی به طور موقت قطع شد، اما روند گازرسانی به این نیروگاه‌ها دوباره برقرار شد تا از لحاظ اقتصادی  آسیبی نبینند.

 

عسگری تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان‌های گازی کشور تحویل پالایشگاه‌ها داده می شود که پس از پالایش و جدا سازی فرآورده‌ها ، حدود ۸۳۰ میلیون مترمکعب آن به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود.

 

وی بیان کرد: تمامی واریزی‌ها نیروگاه ها به حساب خزانه داری دولت است، چنانچه بازدهی تولید این واحد‌ها کمتر از ۵۰ درصد باشد، تعرفه گازبهای آنها به صورت صنعتی و در صورتی که بازدهی آن‌ها بیشتر از ۵۰ درصد باشد مانند تعرفه نیروگاه‌های بزرگ محاسبه می‌‎شود.

 

عسگری افزود: در حال حاضر در کشور ۸۳ نیروگاه وجود دارد که از این تعداد، ۵۹ نیروگاه ها بخاری یا سیکل باز گاز هستند که بازده آنها ۲۸ درصد و یا کمتر از ۲۰ درصد است. ۲۴ نیروگاه دیگر، دارای سیکل ترکیبی با بازده بالا در حدود ۴۷ درصد هستند. ارتقای بازدهی نیروگاه‌ها در کشور به اقدامات اساسی و سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد زیرساخت‌ها نیاز دارد./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید