کد خبر:21620
پ

رئیس پلیس راهور گفت: تردد‌های شبانه در همه شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد همچنان ممنوع است.

به گزارش روزانه نیوز سردار هادیانفر با اشاره به اینکه از اول آذر امسال محدودیت‌های ترددی، بین شهری و شبانه برای شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد اجرا شد که همچنان در حال اجراست، افزود:  در این مدت ۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تردد در کشور صورت گرفته است که ۳۷ درصد کاهش تردد بین جاده‌ای و شهری را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در هزار و ۹۸۶ نقطه از کشور تیم‌های پلیس مرکب از دو هزار و ۷۶۴ تیم با بیش از ۱۰ هزار مامور حضور دارند، ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا خوشبختانه شاهد کاهش بیماری هستیم، اما همچنان ۶ شهر در استان مازندران قرمز هستند و ۲۳ شهر در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل نارنجی و ۲۱۹ شهر که پایتخت نیز جزو آن است زرد هستند و ۱۹۲ شهر نیز رنگ آبی دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: همچنان ورود و خروج پلاک‌های غیربومی در شهر‌های قرمز و نارنجی غیرمجاز است و مبلغ جریمه در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است.

سردار هادیانفر درخصوص تردد‌های شبانه نیز گفت: تردد‌های شبانه در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد همچنان محدودیت دارد و در مدت اجرای این محدودیت‌ها تاکنون ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار جریمه برای خودرو‌های غیرمجاز صادر شده که در حال بررسی است.

وی افزود: از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ هزار جریمه ثبت و قطعی شده است و تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار پیامک به صورت تذکر ارسال شده است.

سردار هادیانفر گفت: در تردد‌های شبانه کاهش ۸۵ درصدی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد شاهد بوده ایم و در جاده‌های کشور نیز این محدودیت‌ها باعث شد ۲۹ درصد کاهش تردد داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه در پنج شنبه و جمعه گذشته در برخی از محور‌های شمالی که در این مدت شاهد کاهش ۶۵ درصدی تردد بودیم این میزان به ۴۵ درصد رسید و تردد‌ها افزایش یافت.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: تردد در شهر‌های زرد به آبی و آبی به زرد نیاز به هیچ مجوزی ندارد، اما سفر‌های ضروری به شهر‌های قرمز و نارنجی نیازمند مجوز فرمانداری هاست./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید