کد خبر:21697
پ

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا جشنواره‌ای در حوزه کاریکاتوری با موضوع «کاربرد فرهنگ و هنر در خاموشی سلاح‌ها» در ابعاد بین‌المللی و با حضور کاریکاتوریست‌های سراسر دنیا برگزار می‌کند.

به گزارش روزانه نیوز سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا جشنواره‌ای در حوزه کاریکاتوری با موضوع «کاربرد فرهنگ و هنر در خاموشی سلاح‌ها» در ابعاد بین‌المللی و با حضور کاریکاتوریست‌های سراسر دنیا برگزار می‌کند.

فراخوان این جشنواره در دی ماه سال جای منتشر شد و قرار است در نهایت در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ کار داوری و اعلام نتایج جشنواره نهایی شود.

بر اساس اعلام سفارت ایران در کنیا، موضوع جشنواره بین‌المللی کارتون «کاربرد هنر و فرهنگ در خاموشی سلاح‌ها در آفریقا» با ادغام دو شعار سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اتحادیه آفریقا به ترتیب «خاموشی سلاح‌ها در آفریقا» و «هنر، فرهنگ و میراث آفریقا» انتخاب شده است.

طی دو دهه گذشته تلاش‌هایی برای خاموشی سلاح‌ها در آفریقا انجام گرفته و این امر برای رسیدن به یک آفریقای بدون درگیری نقطه عطف مثبتی است.  علیرغم این تلاش‌ها، درگیری‌ها در بخش‌هایی از قاره آفریقا هنوز ادامه دارد. افراط‌گرایی، تهدیدهای تروریستی و جنایات فراملیتی در این قاره همچنان یک چالش مستمر است.

اتحادیه آفریقا برای برجسته کردن این موضوع، اقدام به انتخاب موضوع سال ۲۰۲۰ با عنوان «خاموشی سلاح‌ها در آفریقا» کرد، اما شیوع ویروس کویید۱۹ مانع از این امر شد تا پروژه مزبور در زمان مقرر و به طور مناسب مورد توجه قرار گیرد.  از سوی دیگر اتحادیه آفریقا برای سال ۲۰۲۱ شعار «هنر، فرهنگ و میراث آفریقا» را برگزید.

بر اساس این گزارش شعار ۲۰۲۱ اتحادیه آفریقا «هنر، فرهنگ و میراث آفریقا» سفارت ایران را بر آن داشت تا با استفاده از هنر، موضوع مهم خاموشی سلاح‌ها را نیز در سال ۲۰۲۱ زنده نگهداشته و در تحقق آن بکوشیم.

در این چارچوب،  سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا در راستای تلاش‌های اتحادیه آفریقا، تصمیم گرفت تا با برگزاری جشنواره جهانی «خاموشی سلاح‌ها» نشان دهد که جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار کشورهای آفریقایی برای رسیدن به صلح و توسعه در این قاره ایستاده است تا از این طریق شاهد کاهش استفاده از سلاح گرم و به طور کلی درگیری‌های مسلحانه در این قاره باشیم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا پیش از این، جشنواره مجازی کاریکاتور با موضوع «آفریقا و کویید۱۹» به شکل موفقیت‌آمیز برگزار کرده بود.  /ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید