کد خبر:22667
پ

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه مالیات‌ها بیان داشت: ما در حوزه مالیات‌ها دچار مشکلات جدی هستیم و برخی به راحتی فرار مالیاتی دارد.

به گزارش روزانه نیوز محمد باقر قالیباف در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه ساختار بودجه ما ساختار معیوبی است، افزود: امسال بودجه به گونه‌ای است که در آن رکورد زده‌ایم و نمونه آن فاصله بین افزایش هزینه‌ها که ۴۶ درصد است و درآمد‌ها که ده دصد است، یعنی ۳۶ درصد فاصله در این بین وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودج سال آینده کسری دارد، بیان داشت: این کسری بالاخره باید از محلی تامین شود و وقتی از محل نفت تامین می‌شود مشکلات شروع می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه یک تولیدکننده نمی‌تواند فرار مالیاتی داشته باشد، تاکید کرد:بنابراین این نابه‌سامانی‌ها در حوزه ساختار بودجه باید اصلاح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ۵ سال پیش رو در زمینه برنامه‌های توسعه‌ای به گونه قدم برمی‌داریم که در تنطیم برنامه این برنامه متفاوت از برنامه‌های دیگر باشد.

قالیباف با اشاره به نابسامانی‌های بازار بورس اظهار داشت: باید در بازار بورس یک رقابت حقیقی و واقعی شکل بگیرد و باید در بازار بورس یک رقابت حقیقی و واقعی شکل بگیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رانت‌جویی به فرهنگ ما در بخش‌های اقتصادی تبدیل شده است. در هر کجا که دست می‌گذاریم می‌بینیم که اقتصاد دچار اشکال است. در صنعت خودرو دچار اشکال هستیم و باید با یک برنامه عملیاتی گام برداریم.

قالیباف با بیان اینکه افرادی هستند که کارت بازرگانی دارند و با وجود صادرات ۱۸۰ میلیون دلاری یک ریال هم مالیات پرداخت نکرده اند، بیان داشت: با اینگونه افراد حتما باید برخورد کرد و حتما آن عزیز که دارد عرق می‌ریزد و تولید می‌کند باید مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبول داریم تحریم سخت است و البته ما از تحریم استقبال نمی‌کنیم، گفت: ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم با این تفاوت که نباید منتظر رفع تحریم‌ها باشم؛ لذا این کشور نشان داده که می‌تواند روی پای خودش بیاستد.

قالیباف با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند نیازمندی‌های ارزی کشور را تامین کند، بیان داشت: برای ده‌ها مورد دیگر هم در اقتصاد می‌شود بسترسازی کرد./میزان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید