کد خبر:22907
پ

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در دوره تحول هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام رسانی را مسدود نکرده است.

به گزارش روزانه نیوز غلامحسین اسماعیلی در سی و هشتمین نشست خبری افزود: همچنین قوه قضاییه در دوره تحولی به دنبال مسدود سازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام رسانه‌های اجتماعی نیست، اما با توجه به احضار یکی از مسئولان به دادسرا فضا سازی رسانه‌ای شکل گرفت که لازم است توضیحاتی داده شود.

وی گفت: آن چه دادستانی در این حوزه تعقیب می‌کند در راستای دفاع از حقوق عامه مردم برای استفاده بهینه و امن از فضای مجازی است و این اقدام نیز برای رسیدگی به شکایات مردم و سازمان‌های مردم نهاد در پی نگرانی از شیوع اعمال مجرمانه در فضای مجای است به ویژه که در فضای مجازی دست قاچاقچیان، کلاهبرداران و مفسدان باز گذاشته شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: امروزه ویروس‌هایی به مراتب بدتر از کرونا و مصادیق مجرمانه‌ای مانند خرید و فروش سلاح و مواد مخدر و تبلیغ خودکشی به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان در فضای مجازی انجام می‌شود که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

اسماعیلی گفت: اقدام قوه قضاییه آنچنان که برخی از مسئولان قضایی در روز‌های اخیر مطرح کرده اند همگی بر ساماندهی، مدیریت و پالایش فضای مجازی متمرکز است نه مسدود سازی آن.

وی افزود: انتظار بر این است همان گونه که مسئولان بهداشتی و درمان از نخستین روز‌های شیوع بیماری کرونا به میدان آمدند و در روز‌های اخیر نیز با اجرای طرح شهید سلیمانی طرح غربالگری و واکسینه کردن مردم را در پیش گرفته اند، مسئولان فضای مجازی نیز ساماندهی، مدیریت و بومی سازی و پالایش این فضای مجازی را از مصادیق مجرمانه در پیش بگیرند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: وظیفه دادستانی تعقیب و رسیدگی به اتهامات و اعمال مجرمانه و قصور و کوتاهی و ترک فعل‌ها طبق قوانین و مقررات قانونی است.

وی افزود: هر چند که درباره این شخص (مسئول احضار شده) اقدامات دیگری نیز مطرح است که طبق قانون به پرونده رسیدگی و نتایج رسیدگی مشخص می‌شود که فرد را مجرم می‌دانیم یا نمی‌دانیم.

اسماعیلی گفت: درخواست ما از سیاسیون این است که فرافکنی نکنند و مقابله با تخلف را مقابله با مردم جلوه ندهند چرا که مردم می‌دانند دوران دو گانه سازی گذشته است و مردم شاهد عملکرد قوه قضاییه در دوره تحول بوده اند و این رویکرد‌ها را نیز تداوم خواهد داشت./صدا و سیما

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید