کد خبر:22978
پ

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: با همکاری تهران و آنکارا تلاش می‌کنیم گفت‌وگوهای سیاسی در سوریه مجدد برگزار شود.

به گزارش روزانه نیوز پوتین در نشست مجازی مجمع اقتصادی داووس با تاکید بر لزوم همکاری بین‌المللی برای حل و فصل مسائل و پرهیز از یکجانبه گرایی تصریح کرد که زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری در سطح بین المللی وجود دارد.

وی افزود: این گونه رویکردهای چندجانبه واقعا موثر است و تجربه موجود کارایی بالای چنین رویکردهایی را برای حل مسائل نشان می‌دهد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: یادآوری می‌کنم به عنوان مثال در فرمت آستانه، روسیه، ایران و ترکیه اقدامات زیادی را برای تثبیت اوضاع سوریه انجام می‌دهند و هم اکنون نیز به برقراری گفت‌وگوهای سیاسی در این کشور کمک می‌کنند که البته به همراه کشورهای دیگر مشارکت صورت می‌گیرد و ما این اقدامات را به اتفاق یکدیگر انجام می دهیم.

وی ادامه داد: در کل می‌توان گفت که اقدامات برای حل مسائل سوریه با موفقیت بوده است.

ایران، روسیه و ترکیه ضامن مذاکرات آستانه هستند که تاکنون ۱۵ دور آن برای کمک به بهبودی اوضاع سیاسی سوریه و حل و فصل مسائل این کشور برگزار شده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد : در مذاکرات با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود درباره حل مسائل سوریه گفت و گو کرده است.

وی با بیان اینکه فرمت آستانه برای حل مسائل سوریه موثر است افزود: در ماه فوریه آینده نشستی برای حل مسائل سوریه برگزار می‌شود و ایران و روسیه و ترکیه مذاکرات درباره سوریه را همراهی می‌کنند./خبر فوری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید