کد خبر:23220
پ

وزیر راه و شهرسازی درباره تغییر مسیر پرواز ترکیش ایر به باکو (جمهوری آذربایجان) که شب گذشته در پرواز استانبول- تهران رخ داد، گفت: این شرکت هواپیمایی و خلبان این پرواز باید درباره رفتار و تصمیم غیرعادی خود توضیح دهند.

به گزارش روزانه نیوز محمد اسلامی بعد از مراسم افتتاح ١٢ طرح عمرانی در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اتفاقی که روز گذشته رخ داده و تغییر مسیر ناگهانی خلبان ترکیش که موجب پراکنده شدن شایعه دریافت حمله هوایی و تغییر مسیر ناگهانی شد، افزود: هیچ شرایط خاصی در آسمان ایران نبوده و امکان فرود در فرودگاه امام خمینی (ره) هم بوده است و در این خصوص از سازمان هواپیمایی خواستیم از نماینده ترکیش ایرلاین و خلبان پرواز درباره رفتار غیر عادی توضیحات بخواهد.

اسلامی با اشاره به این موضوع که شرایط فرود در فرودگاه امام فراهم بوده است و با این وجود خلبان به فرودگاه باکو رفته است افزود: فرودگاه باکو، فرودگاه جایگزین بوده است و سازمان هواپیمایی کشوری هم تلاش کرد با اعلام بیانیه در این باره روشنگری کند.

محمد اسلامی در خصوص صدای آژیری که همزمان با این رویداد در غرب تهران شنیده شد نیز گفت: صدای آژیری که در تهران شنیده شد به دلیل اتصال یک سیم برق بوده و بعد هم خاموش شده است و هیچ ارتباطی به فرودگاه امام و پروازها شبانه نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: دشمن می‌جنگد تا آسمان ما را از سهم پروازهای عبوری حذف کند. ما باید به شدت بجنگیم تا سهم خود را از دست ندهیم و همسایه‌های ما اصلاً نگاه مالی به پروازهای عبوری ندارند و استکبار صرفاً می‌خواهد ما را زمین بزند و درآمدهای ما را از پروازهای عبوری کاهش دهد. درحال هماهنگی با نیروهای مسلح برای ایجاد مسیرهای هوایی مستقیم هستیم.

وزیر راه در آخر گفت: به شرکت فرودگاه‌ها با مصوبه دولت اختیار داده‌ایم تا تعرفه‌های پرواز عبوری را کاهش دهد./خبر فوری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید