کد خبر:23805
پ

 وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت فرودگاهی کشور تا پایان سال آینده به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید و هر پروژه فرودگاهی که در دولت به بهره برداری رسید با هدف تسلط بیشتر بر آسمان کشور است.

به گزارش روزانه نیوز «محمد اسلامی» با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه هوایی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فرودگاه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی از نظر مراقبت و پروازها اهمیت دارد تا بتوانیم با انجام اقدامات مناسب مدیریت آسمان کشورمان را در اختیار بگیریم و آن را اداره کنیم.

وی افزود: در روز نخست دهه فجر امسال شاهد چند اتفاق بزرگ در فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه مهرآباد بودیم و توانستیم برای نخستین بار یک سیستم راداری تقرب را با یک مرکز کنترل مشترک شاهد باشیم که به همت متخصصان کشورمان این اتفاق رخ داد.

اسلامی ادامه‌داد: این یک اتفاق بزرگ است، زیرا تجهیزات به ما فروخته نمی‌شود و به خاطر یک بدعهدی غربی‌ها این بلا بارها سر این کشور آمده است.

وی اضافه‌کرد: این بدان معناست که تجهیزات فروخته نمی‌شود و اگر بفروشند و پولش را بدهیم کالا را نمی‌دهند و اگر بدهند آن را نصب نمی‌کنند، همچنین اگر نصب شود پرونده مربوط به آن داده نمی‌شود و اگر هم آن را ارائه کنند آن وقت قطعات را نمی‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد:‌در همین خصوص شرکت فرودگاه‌ها تجهیزاتی را خریده بود که برای نصب نیامدند و این دستگاه‌ها باید یکپارچه می‌شد، امروز به همت متخصصان کشورمان این تجهیزات راه‌اندازی شد و باید از این عزیزان قدردانی کرد.

وی بیان‌داشت: در فرودگاه مهرآباد و دیگر فرودگاه‌های کشور به دنبال این هستیم که وقت تلف شده مسافران برای سوار و پیاده شدن به حداقل ممکن برسد، به همین دلیل در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد پس از سال‌ها یک نوسازی رخ داد و پل‌های اتصال به هواپیما نصب شد که در فازهای بعدی گسترش پیدا خواهد کرد.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: این برای نخستین بار است که یک ترمینال برای مردم فراهم شده است که سریع بتوانند پیاده شوند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: تحولاتی که در فرودگاه‌ها به عنوان پروژه جدید توسط  رئیس‌جمهوری افتتاح شده یا افتتاح خواهند شد، در زمره اقدامات برای قدرتمندتر کردن زیرساخت ناوبری و مدیریت آسمان کشور است.

وی درخصوص نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور، تاکید کرد: در موضوع خرید هواپیما، شرکت‌ها را تشویق و حمایت می‌کنیم تا بتوانند هواپیما خرید کرده و به داخل بیاورند، بر همین اساس تقویت و نوسازی ناوگان در حال اجراست.

پیشتر اسلامی بیان کرده بود: از ابتدای دولت یازدهم ۱۰ پروژه توسعه فرودگاهی در کشور به بهره‌برداری رسیده که به انضمام پایانه «سلام» در فرودگاه امام خمینی‌(ره)، ۱۰ میلیون نفر به ظرفیت سالیانه فرودگاهی کشور افزوده است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید