کد خبر:24754
پ

رئیس‌جمهور آمریکا وضعیت تگزاس را فاجعه بار اعلام و دستور تخصیص کمک‌های فدرال به ساکنان این ایالت را صادر کرد.

به گزارش روزانه نیوز گاردین در گزارشی از سوی آژانس مدیریت مسائل اضطراری آمریکا اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه) در تگزاس وضعیت فاجعه بار اعلام کرد.

با تصویب این وضعیت از سوی رئیس‌جمهور آمریکا بودجه فدرال در دسترس افراد در سرتاسر ایالت تگزاس قرار خواهد گرفت تا کمک هزینه‌ای به آن‌ها برای مسکن موقت و تعمیرات خانه‌هایشان باشد.

بنابر اعلام این خبرگزاری در حال حاضر مشکل قطعی برق اکثر خانه‌های تگزاس رفع شده، اما همچنان این ایالت با مشکلات ناشی از برف و بوران از جمله کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی مواجه است.

نیمی از ساکنان تگزاس پس از قطعی مکرر برق در این ایالت، در حال حاضر هشداری برای قطع آب گرم در خانه‌هایشان دریافت کرده‌اند. همچنین به افرادی که به آب گرم دسترسی دارند نیز اعلام شده از آن استفاده نکنند، زیرا احتمال ترکیدن لوله‌ها و جاری شدن سیل در این حالت بالا می‌رود.

مقامات مختلف جمهوری‌خواه آمریکا در حال حاضر بحران بوجود آمده را دلیل ناکارآمدی و سوءمدیریت رئیس‌جمهور دموکرات این کشور می‌دانند.

پیش‌تر «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس از دولت فدرال خواست تا در این ایالت حالت اضطراری اعلام کند. «جن ساکی» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز روز گذشته به خبرنگاران گفت که بایدن از تیم خود خواسته بررسی اعلام حالت فوق العاده را تسریع بخشند.

گفته می‌شود تاکنون ۳۰ نفر بر اثر سرمای شدید و کولاک در تگزاس جان خود را از دست داده‌اند و عده‌ای از آن‌ها در حالی جان سپردند که در داخل خانه‌شان محلی برای گرم کردن خود نمی‌یافتند. همچنین شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد توفان مرگباری که با خود برف و کولاک را در بخش‌هایی از آمریکا به ارمغان آورده و سبب قطعی برق در مناطقی از این کشور شده، زنگ هشدار را برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از تگزاس تا نیوانگلند به صدا در آورده است.

علاوه بر توفان، سرمای وحشتناک در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود مقامات به حدود ۲.۵ میلیون خانه هشدار قطعی آب و کمبود آب جوش را صادر کردند./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید