کد خبر:27087
پ

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره نحوه برگزاری مرحله سوم پویش ایران همدل در ماه مبارک رمضان سال جاری توضیحاتی داد.

به گزارش روزانه نیوز سید مرتضی بختیاری در نشست خبری با اشاره به آغاز پویش ایران همدل و طرح اطعام مهدوی اظهار کرد: امیدواریم امسال سالی باشد که موانع رشد در همه عرصه‌ها از بین برود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم، اتفاق مبارکی در ١۵ شعبان سال گذشته در شرایط سخت کرونایی رخ داد و مقام معظم رهبری رزمایشی با عنوان همدلی مواسات و کمک مومنانه را توصیه کردند، گفت: این رزمایش آثار بابرکتی داشت و یکی از رزمایش‌هایی بود که ایران را در دنیا سرافراز کرد.

بختیاری با بیان اینکه بیش از ۵٣ پایگاه بسیج، هلال احمر، گروه‌های جهادی، ائمه جمعه و جماعات مشارکت داشتند، افزود: پویش‌ها به عنوان مرحله اول همدلی نامگذاری و اطعام مهدوی برگزار شد، همچنین کمک‌های مردمی علاوه بر کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعغان، ۵۴٠ میلیارد تومان نقدی و غیر نقدی بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: مرحله دوم پویش ایران همدل از عید غدیر شروع شد و تا پایان صفر ادامه پیدا کرد و به عنوان احسان و اطعام حسینی مطرح شد.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته همزمان با ورود به ماه محرم خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کردند مردم نذورات خود را در اختیار کمیته امداد قرار دهند، گفت: جمعا در مرحله اول و دوم پویش ایران همدل هزار و ١٧۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه همچنین ۴ میلیون بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت، گفت: ٢٧ میلیون غذای گرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ستاد مرحله سوم پویش ایران همدل تشکیل شده است که با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده نامگذاری شد، گفت: امیدواریم ماه رمضان امسال به توجه به نظر مقام معظم رهبری در اجرای تداوم کمک‌های مومنانه قدم‌های موثری برداریم.

وی با بیان اینکه بحث اطعام در ماه رمضان موضوعیت دارد و بسیاری از افراد نذر دارند و در ازای آن پاداش‌های زیادی توصیه شده است، افزود: در ماه مبارک رمضان امسال آشپزخانه‌ها راه اندازی می‌شوند و نیازمندان تنها مددجویان نهاد‌های حمایتی نیستند بلکه همه افراد نیازمندی هستند که از قبل شناسایی شده اند.

بختیاری بیان کرد: پایگاه‌های ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان نیز برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور دستور داد بسته حمایتی در اختیار نیازمندان برای ماه رمضان قرار گیرد، ادامه داد: مردم می‌توانند از طریق پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری مشارکت کنند، همچنین کد دستوری *١٤# و شماره حساب ۶٢٧٧۶٠٧٧٧٧٧٧٧٧٧٧ در اختیار مردم است.

بختیاری گفت: در پایان ماه رمضان گزارشی به مردم ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ١٠٠ هزار نفر نیروی افتخاری در آشپزخانه‌ها کمک می‌کردند و غذا‌های گرم و بسته معیشتی را دم خانه نیازمندان می‌بردند، گفت: در ماه رمضان سال گذشته ١٢ میلیون غذای گرم داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال آستان مقدس رضوی برنامه ریزی خوبی کرد و از ١١٠ هزار خادمیار امام رضا استفاده شد، همچنین ٨٨٨ هزار بسته حمایتی در نظر گرفتند که ارزش هر بسته ۵٠٠ هزار تومان است، ادامه داد:آستان مقدس حضرت معصومه (س) قرار است هر افطار ۶ هزار غذای گرم در اختیار کمیته امداد قرار دهد که با توجه به شناسایی در اختیار نیازمندان قرار گیرد./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید