کد خبر:27522
پ

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: براساس مذاکرات اخیر با قضات و معاونان دیوان عدالت اداری توافق‌های خوبی در خصوص فرآیند ثبت آثار ملی با دیوان عدالت اداری انجام شده است.

به‌گزارش روزانه نیوز از میراث‌آریا، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور در جلسه مجازی با معاونان میراث‌فرهنگی استان­‌ها و مسئولان ثبت آثار ادارات‌کل استانی که با حضور مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت آثار و کارشناسان ستادی حوزه ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مذاکرات انجام شده با قضات و معاونان دیوان عدالت اداری را تشریح کرد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور در این جلسه که با محوریت تشریح آخرین دستورالعمل‌های اجرایی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی غیرمنقول و معیارهای ابلاغی ثبت آثار برگزار شد، در خصوص توافق‌های انجام شده با دیوان عدالت اداری عنوان کرد: از جمله موارد مورد توافق با دیوان عدالت اداری می‌توان به رعایت فرایند تعریف شده در دستورالعمل ابلاغی به شماره ۲۲۰۸۹/۹۸۲۱۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۷/۹ از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص ثبت آثار ملی اشاره کرد که در اجرای این دستورالعمل، فرایندی برای رسیدگی به اعتراض مالکان به ثبت اثر تعریف شده ­است.

طالبیان افزود:جایگاه حقوقی و قانونی دیوان عدالت اداری به‌موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بسیار محترم است ولی با توجه به توافق‌های انجام شده امیدواریم با توجه به شأن ملی و اهمیت تاریخی آثار ثبت شده، در آینده شاهد خروج از ثبت آثار ملی نباشیم.

مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی‌وطبیعی کشور هم در این جلسه به تشریح معیارهای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی پرداخت و بر اهمیت تبیین این معیارها در پرونده­‌های ثبتی و احکام ثبت حسب توافق‌های انجام شده با دیوان عدالت اداری تاکید کرد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید