کد خبر:28225
پ

 «بهمن عسگری» کاراته‌کای پرافتخار ایران، با غلبه بر تمامی حریفان خود به فینال لیگ جهانی لیسبون راه یافت.

به گزارش روزانه نیوز آخرین مرحله از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ موسوم به لیگ جهانی کاراته وان از جمعه با حضور ۷۶۹ ورزشکار از ۸۷ کشور در لیسبون پرتغال آغاز شد و سه روز ادامه خواهد داشت.

در روز نخست این پیکارها، «بهمن عسگری» مقتدرانه فینالیست شد.

«سارا بهمنیار» به دیدار رده‌بندی رسید و سهمیه المپیکش را قطعی کرد. «امیر مهدی‌زاده» بازهم حذف شد. «فاطمه صادقی»، «امیررضا میرزایی» و «طراوت خاکسار» هم به موفقیتی نرسیدند.

تیم ایران در ۲ بخش کومیته و کاتای زنان و مردان  در این رویداد مهم شرکت کرده است.

نتایج نمایندگان ایران در روز نخست بدین شرح است

بخش زنان

کاتای انفرادی

«فاطمه صادقی» در دور اول و دوم از گروه خود صعود کرد اما در دور سوم در جایگاه ششم گروه قرار گرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن منهای ۵۰ کیلوگرم

«سارا بهمنیار» که شانس زیادی برای المپیکی شدن داشت، ابتدا حریفی از اسپانیا را شکست داد و سپس مقابل «جونا تسوکی» از فیلیپین با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

با رسیدن نماینده فیلیپین به فینال، بهمنیار به جدول شانس مجدد رفت.

او در این جدول مقابل کاراته‌کاهای کلمبیا و مصر به برتری رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف «الکساندرا رچیا» از فرانسه برود.

با این اوصاف بهمنیار موفق شد سهمیه حضور  در المپیک توکیو را کسب کرده تا پس از «حمیده عباسعلی» و «بهمن عسگری»، سومین المپیکی کاراته ایران لقب بگیرد.

وزن منهای ۵۵ کیلوگرم

«طراوت خاکسار» نمایندگانی از اسپانیا و ترکیه را از پیش‌روی برداشت و سپس برابر «جانا میسراشمیت» از آلمان با حساب یک بر صفر شکست خورد و به کار خود در این مسابقات پایان داد.

بخش مردان

وزن منهای ۶۷ کیلوگرم

«امیر مهدی‌زاده» ابتدا مقابل حریفانی از قزاقستان و آمریکا به برتری رسید.

نماینده باتجربه ایران در سومین مبارزه مقابل «لوکا مارسکا» ملی‌پوش مطرح ایتالیایی متحمل شکست سنگین ۱۱ بر ۳ شد و از دور مسابقات کنار رفت تا عملکرد ضعیفش در مسابقات بین‌المللی ادامه داشته باشد.

«امیر رضا میرزایی» در گام نخست «استفان پوکرنی» از اتریش را با هانتی (رای داوران) مغلوب کرد و سپس به «علی الساوی» مصری با حساب چهار بر صفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

وزن منهای ۷۵ کیلوگرم

«بهمن عسگری» کاراته‌کای المپیکی ایران کار خود با برتری مقابل رقیبانی از بلاروس، پرتغال و مجارستان به بُرد رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

قهرمان جهان در نیمه‌نهایی به مصاف «استانیسلاو هورنا» ملی‌پوش باتجربه اوکراینی رفت و این رقیب را نیز دو بر صفر شکست داد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

عسگری روز یکشنبه در مبارزه فینال و برای کسب مدال طلا با «لوئیجی بوسا» نماینده مطرح و عنوان‌دار ایتالیا مصاف می‌دهد.

سایر نمایندگان ایران، رقابت‌های مرحله مقدماتی خود را امروز(شنبه) برگزار می‌کنند. دیدارهای رده‌بندی و فینال، بخش‌های مختلف هم روز یکشنبه انجام خواهد شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید