- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

تأکید بر تشکیل دبیرخانه گام دوم انقلاب در بسیج اساتید

مجتبی زارعی

رئیس بسیج اساتید دانشگاه ‌آزاد بر لزوم تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در این تشکل استادی تأکید کرد.

 

به گزارش  روزانه نیوز به نقل از روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج ایران (ناب)، سومین اجلاس مسئولین کانون‌های بسیج اساتید واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور با محوریت ” امت دولت ساز ” به صورت ویدئو کنفرانسی، با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

 

مجتبی زارعی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست بر لزوم ایجاد امید در جامعه تأکید کرد و از بزرگ‌ترین کلید واژه‌‌های مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر که تقویت روحیه امید است، سخن گفت.

 

وی با اشاره به رضایت بسیج اساتید از فعالیت‌های دکتر محمود هاشمی اعلام کرد که در دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌های مادی و معنوی زیادی وجود دارد و باید نیروهای انقلابی حفظ شوند و ایفای نقش کنند.

 

زارعی همچنین  عنوان کرد: مدیران کانون‎های بسیج اساتید نمایندگان جمهوری اسلامی در دانشگاه هستند و باید در واحدهای دانشگاهی بررسی شود که سهم پیشرانی هر واحد در توسعه استان خود چقدر بوده است.

 

وی بسیج استادی را  متعهد به رهبر انقلاب دانست و وظیفه آن را ایجاد روحیه امید برای ثبات و بقای انقلاب اسلامی بیان کرد.

 

فؤاد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیرعامل مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها نیز در سومین اجلاس مسئولین کانون‌های بسیج اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در بخشی از سخنان خود به تشریح وضعیت فعلی انتخابات در آمریکا پرداخت و جایگاه ایران را در موضوع انتخابات آمریکا بیان کرد. همچنین در خصوص اتفاقات پیش‌رو تحلیل‌هایی ارائه کرد.

 

وی با اشاره به نظرسنجی‌های انجام‌شده، عنوان کرد: در نظرسنجی‌های ملی و نیز نظرسنجی‌های انجام‌شده در ایالات خاکستری آمریکا اکنون بایدن در صدر است و وضع خوبی دارد. اگر انتخابات امروز انجام می‌شد می‌توانستیم بگوییم بایدن برنده است، اما هنوز 3 هفته تا انتخابات و دو مناظره باقی مانده است که در آن دو طرف سعی خواهند کرد هر چه دارند، ارائه دهند؛ بنابراین هنوز پیروزی بایدن قطعی نیست.

 

ایزدی با بیان اینکه در ساختار سیاسی آمریکا مردم‌سالاری ضعیف است، گفت:  اگر 13 آبان در آمریکا انتخابات برگزار نشود هم از نظر قانون اساسی آنان، مشکلی پیش نخواهد آمد؛ زیرا آن‌ها سیستم الکترال را دارند که بر اساس آن عده‌ای معرفی می‌شوند و آنها هستند که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و بنابراین 538 نفر تنها تعیین‌کننده هستند و این را ایالت‌ها مشخص می‌کنند نه مردم! البته در دهه‌های گذشته سعی کرده‌اند که رنگ مردم‌سالاری به انتخابات بدهند، اما این‌ها در قانون اساسی آمریکا نیست.

 

وی ادامه داد: احتمالاً کاری که ترامپ خواهد کرد ایجاد شرایطی برای اعلام تقلب در انتخابات از طریق سیستم پستی است و این البته منوط بر آن است که آرا به هم نزدیک باشد. اگر فاصله زیاد باشد، اعلام تقلب سخت است.

 

ایزدی درخصوص شرایط حاکم بر قوه مقننه  این کشور نیز بیان کرد: حدود 9 ایالت دست جمهوری‌خواهان است و آنها ممکن هست که اجازه ندهند آمار “بایدن” به نتیجه برسد.  اگر هیچ‌کدام از دو نامزد به 270 رأی نرسند در قانون اساسی آمریکا مجلس نمایندگان رئیس‌جمهور را مشخص خواهد کرد و هر ایالت یک رأی خواهد داشت و لازم است 26 رأی از 50 رأی مجلس آورده شود. نکته جالب آن است که  جمهوری‌خواهان اکنون در مجلس نمایندگان 26 رأی دارند./ تسنیم