- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

انتقاد کامران گردان در صحن شورا: تعلل شهرداری در تکمیل پروژه های نیمه تمام و اولویت دار

 رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری باید طبق مصوبه شورا، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش روزانه نیوز کامران گردان در پنجاه و یکمین جلسه صحن شورا، بیان کرد: بر اساس مصوبه شورا، تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت کاری شهرداری است که متاسفانه به دلیل تعلل شهرداری، بعضی از پروژه‌های نیمه‌تمام هنوز ناتمام مانده اند.

گردان  با اشاره به عدم پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی، سایت موزه میدان امام (ره)، پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ و… از جمله طرح‌های نیمه تمامی بوده که شهرداری در این زمینه، عملکرد خوبی نداشته است، اظهار داشت: در حال حاضر فصل کاری را از دست می دهیم و پروژه‌های اولویت‌دار نیز عملیاتی نشده اند که باید پاسخگوی مطالبات مردم در این زمینه باشیم.

رئیس شورای شهر همدان ضمن قدردانی از زحمات شهرداری همدان در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، افزود: شهرداری در سال‌های گذشته نیز در کربلا خوش درخشید و عملکردش آنها قابل تحسین بود که باید مورد تجلیل قرار گیرد.

بادامی نجات: توسعه متوازن در تمامی نقاط شهر  صورت پذیرد

نایب رئیس شورای شهر همدان هم با بیان اینکه تمامی نقاط شهر نیاز به توسعه متوازن دارد، گفت: باید تمامی نقاط شهر در رشد و توسعه مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

حمید بادامی نجات با اشاره به تاسیس شرکت مشترک شهرداری با یکی از بانک ها، افزود: تأسیس این شرکت در صحن شورا مطرح شده و در کمیسیون حقوقی نیز به صورت کارشناسانه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این شرکت مشترک برای هوشمندسازی شهر همدان شکل می‌گیرد، افزود: تاسیس این شرکت در راستای گسترش ترویج شیوه های توسعه پایدار با هدف رفع چالش های رو به رشد شهر نشینی از جمله ضرورت های مدیریت شهری است.

بادامی نجات اضافه کرد: امروزه موضوع توسعه شهری دانش بنیان مطرح و معیار پیشرفت و توسعه شهرها، تعداد دانش بنیان‌هاست که فعالیت شهرها را نشان می دهد.

وی مولفه اصلی شهر هوشمند را داشتن شهروندان هوشمند دانست و گفت: شورای شهر همدان به دنبال هوشمندسازی و ایجاد شهر الکترونیک است.

نایب رئیس شورای شهر همدان خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد این شرکت لازم است تفاهم‌نامه‌ای بین بانک عامل و شهرداری منعقد شود.

 بادامی نجات آینده‌نگری را لازمه پیشرفت و توسعه شهرها عنوان کرد و گفت: در این راستا ایجاد زیرساخت ‌ها امری ضروری است؛ زیرا این زیر ساخت‌ها همچون سکویی برای توسعه شهر محسوب می‌شود.

کاوسی امید: پیاده‌روی اربعین حسینی، قدرت اسلام را به جهانیان نشان داد

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای شهر همدان هم در سخنان پیش از دستور جلسه گفت: اربعین حسینی بستری را فراهم کرد که قدرت اسلام در دنیا بیش از پیش به جهانیان شناسانده شد.

اکبر کاوسی امید اضافه کرد: راهپیمای اربعین بزرگترین اجتماع بشری بود که امسال با رونق و شکوه بهتری نسبت به سال‌های گذشته شکل گرفت و نتیجه آن اتحاد بیشتر جهان تشیع و اسلام بود که زمینه های تمدن سازی نوین اسلامی را محقق خواهد کرد.

کاوسی امید ضمن قدردانی از شهرداری همدان برای آماده سازی سطح شهر و  ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، گفت: شهرداری همدان  در بستر سازی محدوده شهری برای فعالیت موکب‌ها و هم در کربلا بی نظیر وارد شد و با شاخص‌های که داشت تنها شهرداری بود که با ماشین آلات و نیروهای اعزامی در کربلا خدمات‌دهی کرد.

وی همچنین به بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر دانش آموزان انقلابی همدان در سال ۵۷، اشاره کرد و گفت: با برجستگی و ایثارگری دانش‌آموزان همدانی  در سال 57 حادثه ۳۰ مهر رقم خورد و این روز بسیار مهمی در تاریخ همدان است که باید بتوانیم از بستر این روز، هویت‌سازی کرده و تقویت سلحشوری در دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای شهر همدان با انتقاد از آموزش‌وپرورش در پاسداشت این روز، افزود: این نهاد آموزشی و پرورشی باید فعالتر در این زمینه وارد می‌شد که متأسفانه در هیچ فضایی اعم از مجازی و رسانه‌های مکتوب خبری در این زمینه مشاهده نشد و نیز در پوشش سیما و منظر شهری نیز فعالیت در این خصوص شاهد نبودیم.

کاوسی امید با بیان اینکه لازم است هر ساله روز 30 مهر را ارج نهیم و شورا باید در این زمینه پیشقدم شود، گفت: پیشنهاد می شود ضمن هماهنگی با آیت الله شعبانی امام جمعه همدان به مناسبت سی ام مهر ماه تعدادی از نخبگان و مردم شهر همدان به ویژه کسانی که از فعالان سی‌ام مهرماه بودند هر ساله دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشند.

گیاه شناس: توسعه غیر متوازنی در اجرای پرورژه های شهری دیده می شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز ضمن گلایه از عملکرد شهرداری در اجرای پروژه های نیمه تمام، اظهار کرد: متاسفانه نگاه غیر متوازنی در خصوص اجرای پرورژه ها در شهرداری ایجاد شده است .

جواد گیاه شناس اضافه کرد: لازم است شهرداری در جابجایی بودجه و یا اصلاح آن شفاف سازی کند و گزارشی از هزینه کرد بودجه های اصلاح شده را به طور مشخص به شورا ارائه دهد.

گفتنی است؛ در ادامه محمدمهدی درگاهی مشاور شهردار همدان، گزارش کوتاهی در مورد پیشنهاد تاسیس شرکت مشترک شهر هوشمند شهرداری با بانک های کشور ارائه داد.