- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

برگزاری کارگاه تخصصی رمان دینی با حضور “ابراهیم اکبری دیزگاه” و “علی اصغر عزتی پاک” در همدان

کارگاه تخصصی «چیستی رمان دینی» با حضور ابراهیم اکبری دیزگاه و علی اصغر عزتی پاک،  نهم آبان ماه امسال در حوزه هنری همدان برگزار می شود.

به گزارش روزانه نیوز مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان همدان گفت: در این نشست که با حضور اساتید مجرب کشوری و اعضای کارگاه های داستان پیشرفته و خانه رمان حوزه هنری همدان برگزار می شود، به بررسیِ جایگاه و چیستی رمان دینی، ابعاد و مختصات آن پرداخته خواهد شد.

مریم زندی شاخه های مختلف ادبی به ویژه رمان را از تاثیرگذارترین بخش های فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: از آنجایی که رمان مفاهیم عمیقی را در ضمیر ناخود آگاه مخاطب در قالب یک داستان جذاب القا می کند، نیاز است در جامعه اسلامی رمان هایی مبنی بر مفاهیم دینی، ارزشی، اخلاقی و اجتماعی تالیف و منتشر شود.

وی علی اصغر عزتی پاک را از رمان نویسان و داستان نویسان برجسته کشور با جوایز ادبی متعدد خواند و افزود:  باغ‌ های همیشه بهار، آواز بلند، باغ کیانوش، ، زود برمی‌گردیم، از جمله رمان های چاپ شده از وی می باشد.

زندی همچنین ابراهیم اکبری دیزگاه را از نویسندگان، پژوهشگران ادبی دینی فعال، متعهد و ارزشی کشور دانست و اظهار داشت: وی تالیف بیش از 7 عنوان کتاب در حوزه های مختلف ادبی را در کارنامه خود دارد که از معروف ترین آنها می توان به “برکت” و “شاه کشی” اشاره کرد.