- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

عکس‌هایی از بازارهای تهران در کانادا

نمایشگاه عکس‌های سعید فلاح‌فر در کافه گالری «اونجا» در شهر کبک کانادا برگزار خواهد شد. این نمایشگاه تصاویری از بازارهای تهران را به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه با عنوان «گذرها و نظرها» به زودی به کانادا می‌رود. «گذر» به معنی عبور کردن و از سر باز کردن است و همچنین به معنی کوچه و محل عبور. «نظر» نیز به معنی نگاه کردن و توجه از روی التفات است. ترکیب این دو عبارت همان‌قدر ساده و همان‌قدر پیچیده است که مردم کوچه و خیابان این گونه‌اند.

در توضیح این نمایشگاه آمده است:

مجموعه عکس‌های «گذرها و نظرها» بخش کوچکی از یک پروژه بزرگ‌تر و شامل ۴۰ قطعه عکس از اماکن تجاری در بازارها و کوچه، پس‌کوچه‌های تاریخی تهران و ایران است. در این پروژه هیچکدام از عناصر تصویری محدود به کارکردهای تزئینی نمی‌شوند. سوژه‌های انسانی کاملاً در اختیار موضوع و دغدغه‌های شهری و فرهنگی عکاس و محتوای ظرف، عمل می‌کنند. حتی «رنگ» که می‌توانست عنصری بدیهی و جذاب برای این عنوان باشد در اغلب عکس‌ها به‌عمد حذف شده تا خوانش آثار بیشتر به سمت محتوا متمرکز شود.

سعید فلاح‌فر پیش‌تر نمایشگاه عکس «خاک و فیروزه» را که گزارشی مستند از زندگی در شهر هرات بود را برگزار کرده است. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های «دیدار»، «فتوگرافی [ک]» و «فیل‌ها» در کارنامه کاری او دیده می‌شود.