- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

تکنیک قوی و ساختار مناسب لازمه نمایشنامه خوب است

عضو هیئت بازبین نمایشنامه‌نویسی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه نمایشنامه خوب باید تکنیک قوی و ساختار مناسبی داشته باشد، گفت: نمایشنامه‌نویس باید مختصات گروه سنی مخاطبان مورد نظر خود را بشناسد.

به گزارش روزانه نیوز منصور خلج با توضیح اینکه از نکات مد نظر گروه بازخوان، همخوانی نمایشنامه با فرهنگ، جامعه و همچنین پرداختن به مشکلات کودکان و نوجوانان بود، افزود: نمایشنامه خوب کودک و نوجوان باید همه ویژگی های نمایشنامه بزرگسال را داشته باشد و ادراک کودکان و نوجوانان را نیز در نظر بگیرد. نمایشنامه‌ها باید دربرگیرنده جذابیت، پیام خوب و امیدبخش باشند.


وی با اینکه اکثر نمایشنامه‌نویسان کودک با عشق کار می‌کنند و کاملا خودجوش وارد این حوزه شده‌اند، اضافه کرد: نمایشنامه‌نویسی کار مشکلی است و کسی که می‌نویسد باید مطالعه داشته باشد، بداند نمایشنامه نویسان خوب از چه چیزی بهره می‌برند و دنیا و روانشناسی کودکان را بشناسد.


خلج درباره تاثیر جشنواره بر تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: این جشنواره زمینه‌ساز تولید تئاتر می‌شود و حتی شهرهایی که تئاتر نمی‌سازند، به بهانه برگزاری جشنواره فعال می‌شوند.


وی افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باعث حضور گروه های خارجی، بهترین های تهران و شهرستان ها و دیدن کارها و همچنین نقد و بررسی آثار مختلف را فراهم می کند که فرصت مغتنم و بسیار خوبی است.


گفتنی است بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 در همدان برگزار می شود.