- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

همدان الگوی فرهنگی سایر استان‌هاست/گستردگی کار در بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

نماینده مردم همدان، فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: گستردگی کار در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نسبت به دوره‌های قبل بیشتر است.

به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، حمیدرضا حاجی‌بابایی همزمان با بازدید از ستاد برگزاری جشنواره، در کمیته اطلاع‌رسانی حضور یافت و از عملکرد این کمیته ابراز خرسندی و رضایت کرد.


وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کار بسیار بزرگ و اثرگذاری است، اظهار کرد: همدان به عنوان یک پایگاه مهم و تاثیرگذار فرهنگی، جشنواره را در چند سال برگزار کرده و بسیار هم موفق بوده است.


حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همدان به واسطه نامگذاری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، در عرصه بین‌المللی به عنوان یک استان فرهنگی، گردشگری شناخته شده است، یادآور شد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز در این شناخت اثرگذار بوده که یکی از دلایل مهم آن، عشق و علاقه‌ای است که کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولان حامی به فرهنگ دارند.


وی اظهار داشت د: دست‌اندرکاران جشنواره مدت‌هاست به صورت شبانه روزی در تلاش هستند که جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.


نماینده مردم همدان در مجلس ضمن ابراز رضایتمندی از بهره‌مندی مردم شهرستان‌های استان از نعمت برگزاری جشواره، اظهار کرد: خوشبختانه مردم حاشیه شهر نیز در پوشش برنامه‌های جشنواره مورد توجه قرار گرفته‌اند و گستردگی کار دوره بیست و ششم نسبت به دوره‌های قبل بیشتر و نحوه برگزاری متفاوت‌تر است.


وی افزود: از روزی که همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران نامیده شد تا روزی که پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی نام گرفت، کارهای فرهنگی بزرگی در استان شکل گرفته است.


حاجی‌بابایی با تأکید بر پیگیری ساخت پردیس سینمایی در همدان، خاطرنشان کرد: ساخت پردیس سینمایی زمینه‌ای است که همدان به عنوان پایتخت انیمیشن کشور نیز معرفی شود.


او افزود: طرح پردیس و تالار چهار هزار نفری همدان در مجلس مصوب شده و در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی را در اجرایی شدن این مصوبات شاهد هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.


نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه همدان آماده اجرای جشنواره بزرگ تئاتر کودک و نوجوان با حضور 50 میهمان خارجی از 9 کشور است، یادآور شد: همه آمادگی دارند که جشنواره اجرای موفقی داشته باشد.


او همچنین تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان نیز در همدان اثرات بالایی داشت و به واسطه برگزاری آن، سالن‌های بزرگی در این شهر ساخته شد و در تلاش هستیم که جشنواره فیلم را به همدان بازگردانیم زیرا معتقدیم برگزاری این جشنواره نیز به قطب فرهنگی بودن همدان کمک می کند.


حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تمام برنامه‌های فرهنگی ابتدا درهمدان برگزار شود و دیگر استان‌ها از همدان الگو بگیرند.


گفتنی است بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 21 آبان ماه با دبیری مجید قناد در همدان برگزار می‌شود.