- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

مشهدی عباس: جشنواره باعث شده تئاتر خیابانی جدی‌تر دیده شود

داور بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: سطح کیفی آثار خیابانی نسبت به سال‌های قبل ارتقاء یافته و برگزاری مستمر جشنواره در این زمینه تاثیرگذار است.

به گزارش روزانه نیوز امیر مشهدی عباس با بیان اینکه تئاتر خیابانی در جشنواره نسبت به سالهای قبل ارتقاء کیفی داشته است، اظهار کرد: با وجود پیشرفت کارها، هنوز تا ایده‌آل فاصله وجود دارد و باید روند پیشرفت نمایش‌ها حرفه‌ا‌ی‌تر و سریع‌تر باشد اما در مجموع در دوره بیست و ششم، آثار راضی‌کننده است.


او با اشاره به اینکه جشنواره باعث شده تئاتر خیابانی جدی‌تر دیده شود، خاطرنشان کرد: وجود رقابت در جشنواره، به گروه‌ها انگیزه می‌دهد که تلاش کنند تا حضور داشته باشند و دیده شوند و جشنواره می‌تواند دستمایه‌ای باشد که در سالهای بعد آثار خوبی داشته باشیم.


این داور بخش خیابانی تأکید کرد: باید معیارهای تولید نمایش مشخص باشد و جشنواره می‌تواند تعیین‌کننده معیارها باشد.


او با بیان اینکه در طول سال چندان به تئاتر خیابانی پرداخته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نمایش‌های خیابانی بیشتر به صورت سفارشی تولید می‌شوند و باید جایگاه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.


مشهدی‌عباس با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی برای کودکان و نوجوانان باید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد، گفت: تئاتر خیابانی کودکان و نوجوانان نیاز به خلاقیت‌های کودکانه، تصویرسازی‌های بهتر، رنگ‌های متفاوت‌تر دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و امیدواریم در این زمینه استانداردها برای گروه‌ها مشخص شود.


او همچنین تصریح کرد: باید به جشنواره نگاه کارشناسی داشت و برنامه‌ها را در بخش‌های مختلف به صورت تخصصی برگزار کرد و این امر به سیاست گذاری کلان نیاز دارد.