- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

با حضور رییس مرکز مدیریت راههای کشور انجام می شود؛ بهره برداری از 11 سامانه ثبت تخلف در جاده های استان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان از افتتاح 11 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در 20 محور استان خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز مصطفی پناهنده افزود: هم اکنون 44 سامانه دارای کد پلیس در محورهای مواصلاتی استان فعال است که با نصب این تعداد، شمار سامانه های ثبت تخلف (ITS) استان به 55 سامانه می رسد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای جابجایی سامانه های ثبت تخلف به محورهای توریستی، پرتردد و پرتصادف انجام شده است، اضافه کرد: این دوربین ها در مسیر رفت و برگشت محورهای همدان گنجنامه، غار علیصدر، سه راهی نوژه به کبودراهنگ، بهار و پادگان قهرمان نصب شده است.

پناهنده با اشاره به اینکه برای نصب و راه اندازی این دوربین ها بیش از 900 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است، ابراز داشت: در این سامانه با هدف کاهش سرعت در سطح محورهای مواصلاتی و با اندازه گیری سرعت لحظه ای، تخلف به کل اتوماتیک به مالک وسیله نقلیه با ارسال پیامک اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه یادآور شد: مراسم افتتاحیه و بهره برداری از سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور، ششم آذرماه با حضور رییس مرکز مدیریت راههای کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

گفتنی است :این سامانه مدرن ترین سامانه کنترل هوشمند سرعت لحظه ای و سرعت میانگین است که با استانداردهای بین المللی برای اعمال قانون و صدور برگه جریمه کاربرد دارد.​