- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای گازسوز

عضو اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: پس از تغییرات قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، قیمت خودروهای گازسوز از 7 تا 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

علی‌رضا پورحسنی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: در 10 روز اخیر بازار روند افزایشی داشته و از اوایل هفته گذشته که قیمت ارز افزایش یافت، شتاب افزایشی قیمت‌ها بیش از گذشته شد. اما در هفته جاری قیمت بیشتر خودروها ثابت مانده و برخی خودروها نیز روند کاهشی به خود گرفته است.

وی در خصوص اثرات افزایش قیمت بنزین بر روی خودروهای داخلی و خارجی گفت: تا پیش از اعلام ناگهانی قیمت جدید بنزین و سهمیه‌بندی آن، شاهد یک شیب ملایم افزایش قیمت بودیم که علت اصلی آن نیز عرضه کم از سوی خودروسازها و تعویق تعهدات آنها بود. در کنار این عوامل افزایش و سهمیه‌بندی بنزین سبب شد که شاهد یک جهش قیمتی در بازار خودرو باشیم.

عضو اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل در خصوص آخرین وضعیت خودروهای گازسوز گفت: پس از تغییرات قیمت و سهمیه‌بندی بنزین قیمت خودروهای گازسوز از 7 تا 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین قیمت خودروهای هیبریدی نیز از 100 تا 150 میلیون افزایش داشت که به نظر می‌رسد این افزایش بیشتر به لحاظ روانی بوده است.

پورحسنی تصریح کرد: اگر تغییری در میزان عرضه خودرو رخ ندهد وضعیت قیمت‌ها به همین گونه باقی خواهد ماند.

قیمت برخی خودروها در روز دوشنبه به شرح زیر است:

پژو 405 بنزینی       85 میلیون تومان
پژو405  گازسوز95 میلیون تومان
پراید13150 میلیون تومان
پراید11152 میلیون و 500 هزار تومان
جکS5290  میلیون تومان
جکS3200 میلیون تومان
ساندرو استپ وی210 میلیون تومان
ساندرو اتومات200 میلیون تومان
سراتو315 میلیون تومان
تیبا58 میلیون تومان
تیبا262 میلیون و 500 هزار تومان

منبع: ایلنا