- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

استعدادهای انسان با فحشا و منکر از بین می‌رود/ نماز برنامه خدا برای تربیت و شکوفایی استعدادها است

نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه همدان ضمن تشکراز، زحمات مدیران در ادارات برای برپایی اقامه نماز با بیان اینکه خداوند این عالم را محل تربیت انسان ها خلق کرده است، و استعدادهای نهفته را درانسان ها شکوفا می کند، گفت: استعدادهای انسان با فحشا و منکر از بین می‌رود و نماز برنامه خداوند برای تربیت انسان و شکوفایی استعدادها است و نگاه به نماز نباید تکلیف‌محور و فقه‌محور باشد ودر جامعه اسلامی مسوولی که نمازش تکلیف محور است موفق نخواهد بود.

به گزارش روزانه نیوز حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه بالاترین استعداد رشد در وجود انسان هاست، و اگر انسان مورد تربیت قرار گیرد قطعا در مجرای هدایت خداوند خواهد بود، افزود: نماز یک عمل عبادی است که مدیران هر دستگاهی باید بر برپایی اقامه نماز در بین کارکنان تاکید داشته باشد، مسوولی که خودش اهل نماز نباشد خدا به آن مسوولیت نمی‌دهد، ومدیران باید دغدغه نماز خواندن جامعه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه فارغ از نگاه تکلیف محوری به برپایی نماز باید بر حضور مدیران و مسوولان تاکید داشت، اضافه کرد: اگر می‌خواهید بچه‌هایتان نمازخوان شوند، پیش روی آن‌ها نماز بخوانید تا آن‌ها هم نماز بخوانند وهیچ چیزی به اندازه نماز موانع رشد انسان را کنار نمی‌زند.

استاندارهمدان نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان گرامی با بیان اینکه جامعه در گرو بندگی به پروردگار هر دو عالم است و یکی از راه های عبودیت و بندگی برپایی نماز اول وقت است، با تاکید بر اینکه  بهترین نقاط ساختمان‌های اداری باید به نمازخانه‌ها اختصاص یابد گفت: برپایی اقامه نماز در اداره ها حداکثر ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و باید جلسات طوری برنامه ریزی شود که با اقامه نماز تداخل پیدا نکند .

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه در چند سال متوالی همدان به عنوان استان نمونه در برگزاری نماز معرفی شده است که این نشان از جایگاه والای نماز در این استان همدان را دارد، خاطر نشان کرد: بحث نماز گسترده است و توجه به بحث ترویج و فراهم کردن موقعیت برای ادای شرعی جوانان و نوجوانان بسیار مهم است لذا توجه به امر نماز از مهمترین وظایف آموزش و پرورش برای تقویت باورهای دینی بچه ها  است .

وی با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش بیش از پیش به برپایی نماز جدی باشد، اظهار داشت: به جدی صورت در حوزه تقویت و ترویج نماز باید برنامه ریزی شود.

استاندارهمدان با تاکید بر اینکه برپایی نماز در پارک‌ها و فضای سبز بسیار اثربخش است و جلوه ای زیباتر به شهر می‌دهد، افزود: در ورودی‌ شهرها نمازخانه و مسجد ساخته شود تا رهگذرانی که از همدان گذر می‌کنند دارالمومنین بودن این شهر را درک کنند.

مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور با بیان اینکه نماز کلید حل مشکلات است و انسان بداند با خواندن نماز گره مشکلاتش باز می‌شود، گفت: علت تقدم صبر بر نماز این است که صبر برای مبتدی‌ها بر نماز مقدم تر است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در اجلاس استانی نماز درهمدان با بیان اینکه بزرگ‌ترها باید ارزش نماز را به نسل جدید انتقال دهند، افزود: نماز موجب ترویج همه خوبی‌ها است و حقیقت ناشناخته است و سوق دادن جوانان به نماز وظیفه ما است.

نماینده مردم همدان درمجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز یک حقیقت ناشناخته است و حقیقت نماز باید شناخته شده باشد و نماز کلید حل تمام مشکلات است و نسل جدید بداند با خواندن نماز مشکلاتش برطرف می‌شود، اضافه کرد: وضو داشتن، اقامه نماز اول وقت و تامل در نماز و آداب و نیایش بعد از نماز محور اصلی رفتار و منش اسلامی است.

آیت‌الله طه محمدی با بیان اینکه نماز زاینده رود همه خوبی هاست و اگر می‌خواهید با خداوند روابط نزدیک و صمیمی داشته باشید با خداوند از طریق نماز خواندن سخن بگویید افزود: ما با برپایی نماز می توانیم همه مشکلاتمان را حل کنیم وبرای تربیت نسل جوان و بهبود سلامتی جسمانی آنها از نماز کمک بگیریم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ضمن تشکر از برگزاری اجلاس نماز با بیان اینکه انسان در بستر تربیت قرار دارد، و اولین مربی انسان خداوند تبارک و تعالی است، افزود: باید مدیران تا می‌توانند برای نماز کار کنند چراکه برکت کار همه ما در اشاعه نماز در دستگاه‌ها و ادارات است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه همه مردم باید در جامعه احساس وظیفه کنند و عامل به نماز باشند، افزود: نماز وسیله سریعی است که انسان را در محور مجرای تربیت قرار دهد و مبنا تربیت و خودساختگی برپایی نماز اول وقت است . 

وی با بیان اینکه مبنا خلقت دنیا تربیت انسان است و همه اینها ابزارهستند برای اینکه انسان به رشد برسد، گفت: برای تحقق این امر در جامعه باید تلاش بسیار کرد و ازامکانات به نحو حداکثری استفاده کنیم و در مسیر پیامبر صلی‌الله علیه و آله و ائمه معصوم علیهم‌السلام گام برداریم.