- پایگاه خبری تحلیلی روزانه نیوز - https://roozanehnews.ir -

المان های نوروزی با ابتکار وماندگاری بیشتر ساخته شود

المان نوروز امنیت همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اقدامات شهرداری برای آماده‌سازی شهر به‌منظور استقبال از نوروز، گفت: ساخت المان های نوروزی باید با جذابیت بیشتر و ابتکار همراه باشد و بخشی از آنها، ماندگاری داشته باشند.

به گزارش روزانه نیوز کامران گردان در شصت و سومین جلسه صحن شورا که با محوریت ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه یک برگزار شد؛ گفت: هر ساله المان‌های نوروزی ساخته می‌شود، اما این المان ‌ها موقتی هزينه ‌هاي قابل‌توجهي را به مدیریت شهری تحميل مي‌ كند؛ بر این اساس باید به سوي يادمان‌‌هاي دائمي حركت كنيم.

گردان با بیان اینکه در ميادين و معابر شهر علاوه بر المانهای موقت مناسب ایام نوروز،  بايد آثار هنري پايدارتر نیز نصب و به جزئي از هويت آن مكان تبدیل شود، اضافه کرد: نوروز 1399 باید تدابیری اندیشیده شود تا با احداث المان‌ها، نمادها و آثار ماندگار در ميادين و معابر شهر از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری کرد؛ در مواردی مشاهده می‌شود حتی یک المان خوب و جذاب موجب افزایش جذب گردشگر به این مکان خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به پیش‌رو بودن مناسبت‌های مختلف از جمله ایام دهه فجر، نوروز و شب یلدا، خاطر نشان کرد: در شورای شهر نظر بر این است که همه برنامه‌ دیده شوند؛ اما می‌طلبد که بر اجرای برنامه‌ها و جشن‌ها، نظارت صورت پذیرد.

نوراله‌زاده: لزوم توجه به کیفیت آسفالت سطح شهر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با اشاره به ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه یک، گفت: تلاش بسیاری در حوزه آسفالت‌ریزی در سطح شهر صورت گرفته است؛ اما انتظار می‌رود این مناطق به کیفیت آسفالت نیز توجه داشته باشند.

نرگس نوراله‌زاده افزود : نظارت قابل‌قبولی در حوزه ترمیم حفاری‌ها صورت نمی‌پذیرد، زیرا دوباره‌کاری‌ها در این اقدام، هدر رفت سرمایه و هزینه محسوب میشود؛ بر این اساس باید نظارت با جدیت بیشتری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به درآمد مناسب منطقه یک نسبت به سایر مناطق، اطلاع رسانی هزینه‌های شهرداری این منطقه ضعیف بوده است، اضافه کرد: در حوزه ارائه اطلاعات ضروری است میزان درآمد و هزینه های هر منطقه به صورت تفکیک شده اطلاع رسانی شود؛ زیرا اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع، افزایش مشارکت شهروندان با مدیریت ‌شهری را به دنبال دارد.

سلماسی: ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، گفت: نياز كنوني جامعه به نشاط اجتماعي، احيای سنت هاي نيك فرهنگي و باستاني و همچنین پاسداشت حركت هاي انقلابي و اجتماعي، برنامه‌ريزي و توجه ويژه دستگاه هاي ذيربط را مي طلبد.

رضوان سلماسی افزود: با توجه به پیش رو بودن شب یلدا، یوم‌ا… ۲۲ بهمن و نوروز 1399، لازم است در این روزها شهرداری سه جشن بزرگ را با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان برنامه‎ریزی کند.

وی ادامه داد: شهرداری برای برگزاری مناسبت ها از جمله اعیاد لازم است کمیته‌ای با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تشکیل دهد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره گيري از توان حداكثري موجود، توليد محتواي غني و اجراي شايسته اين اعياد، داشته باشد.

سلماسی با اشاره به زمین های ورزشی در مناطق 4گانه، گفت: چنانچه برنامه زمان بندی مناسبی برای تکمیل این زمین ها توسط شهرداری انجام شود، نوروز 1399، ورزش محلات در زمین‌های ورزشی که در مناطق شهرداری احداث و تکمیل شوند، آغاز به کار خواهد کرد.